• anab

Provera- skjuta upp mensen! Erfarenhet?

Jag har fått provera utskrivet för att skjuta upp mensen och vill höra vilken erfarenhet andra har!!

Symptom?
    När kom mensen?
    osv..

• Svar på tråden Provera- skjuta upp mensen! Erfarenhet?
  • Jag är bara jag

Mensen kom ändå tyvärr vilket den gör för vissa. Sköt bara på den nån dag. Primolut funkade bättre på mig,då kom mensen flera dar efter avslutad kur.

• anab

Det låter inte bra med tanke på att vi ska på semester. Hur många dagar sköt den på mensen ca?

• Jag är bara jag
    anab skrev 2011-06-15 14:30:05 följande:
    Det låter inte bra med tanke på att vi ska på semester. Hur många dagar sköt den på mensen ca?
    Oj,det är sååå många år sen,men jag vet att jag beräknat att den skulle komma när jag kommit hem från semestern och den kom medans jag var där. Blödde inte jättemycket,men tillräckligt för att ha binda och inte kunna bada. Frågade läkaren nästa gång och ha sa just det att det inte funkar på alla och då fick jag Primolut istället.
  • anab
    Jag är bara jag skrev 2011-06-15 14:41:49 följande:
    Oj,det är sååå många år sen,men jag vet att jag beräknat att den skulle komma när jag kommit hem från semestern och den kom medans jag var där. Blödde inte jättemycket,men tillräckligt för att ha binda och inte kunna bada. Frågade läkaren nästa gång och ha sa just det att det inte funkar på alla och då fick jag Primolut istället.
    Men så dumt av min läkare att inte skriva ut Primolut istället då Skrikandes jag får väl hoppas att det fungerar på mig.

Några symptom?
  • Jag är bara jag
    anab skrev 2011-06-15 15:55:17 följande:
    Men så dumt av min läkare att inte skriva ut Primolut istället då Skrikandes jag får väl hoppas att det fungerar på mig.

Några symptom?
    Det kan ju funka också! I vart fall skjuter det ju lite på den.
  • anab
    Jag är bara jag skrev 2011-06-15 16:02:50 följande:
    Det kan ju funka också! I vart fall skjuter det ju lite på den.
    Tack!
  • FrökenLöken

Har inte läst inläggen, vill bara informera om att jag sköt upp mensen med samma tabletter som du fått (om jag inte minns fel). Helt otroligt, mensen kom dagen efter jag slutade ta tabletterna. Trodde aldrig det skulle fungera.

Symtom? Biverkningar? Ingen mensvärk, inga konstigheter.

Bästa medicinen ever. Hoppas du får samma resultat.

Svar på tråden Provera- skjuta upp mensen! Erfarenhet?