• Kakmonster

Varför finns det inte napphållare för nappar med ring ute i vanliga handeln?

Letar efter napphållare åt dotterns napp, men behöver den med kardborre i ena änden. Har bara hittat denna på Babyland hittills. Igåg var dom slut där och nu tar dom inte in fler. Varför? När 40% av napparna har ring och inte knopp!!! I dagligvaruhandeln finns hur många varianter som helst men alla är för napp med knopp! Jag blir galen. Måste man fixa till dom själva med kardborre eller sy egna om man vill ha den andra sorten???

• Svar på tråden Varför finns det inte napphållare för nappar med ring ute i vanliga handeln?
  • vivianne

Ta snöret på napphållaren, trä igenom ringen på nappen och sedan genom ringen på napphållaren. Blir som en "ögla". Har i alla fall sett föräldrar göra så (själva använder vi napp med knopp).

• Kakmonster
    vivianne skrev 2011-06-15 13:13:58 följande:
    Ta snöret på napphållaren, trä igenom ringen på nappen och sedan genom ringen på napphållaren. Blir som en "ögla". Har i alla fall sett föräldrar göra så (själva använder vi napp med knopp).
    Ja, så kanske man kan göra...
  • Drake

Jag köpte en napphållare på Willys (det kan ha varit Mam) som har en gummiring som går runt knoppen och ringen. Funkar klockrent!

• Drake
    Drake skrev 2011-06-15 17:16:02 följande:
    Jag köpte en napphållare på Willys (det kan ha varit Mam) som har en gummiring som går runt knoppen och ringen. Funkar klockrent!
    Eller du kanske inte har någon knopp alls på din napp?
  • Shussi

Mam har en bitring med hållare till som man kan använda till nappar med ring. Har för mig att man fäster den med kardborreband i den änden som bitringen ska sitta så det går ju enkelt att byta mot napp. Har sett såna på apoteket, vet inte om den finns i  matbutiker.

• marla333
    Shussi skrev 2011-06-15 22:03:38 följande:
    Mam har en bitring med hållare till som man kan använda till nappar med ring. Har för mig att man fäster den med kardborreband i den änden som bitringen ska sitta så det går ju enkelt att byta mot napp. Har sett såna på apoteket, vet inte om den finns i  matbutiker.
    annars finns den på apoteket =P den har ett kardborreband som går att ta loss
Svar på tråden Varför finns det inte napphållare för nappar med ring ute i vanliga handeln?