• mmn1

Flyga luftballong och gravid

Jag undrar om det är någon som har åkt luftballong gravid och i vilken vecka?

Vi har en ballongtur bokad men jag börjar bli tveksam till att flyga nu ifall det skulle hända något. Jag skulle vilja veta hur ni andra tänker om detta med att flyga ballong som gravid och vad som gjorde att ni bestämde er för att åka eller inte åka?

• Svar på tråden Flyga luftballong och gravid
  • SilverEmma

Jag skulle ha åkt ballong som gravid men avbokade pga mitt illamående. Vad hade kunnat hända?

• mmn1
    SilverEmma skrev 2011-06-15 15:19:34 följande:
    Jag skulle ha åkt ballong som gravid men avbokade pga mitt illamående. Vad hade kunnat hända?
    Enligt henne jag pratade med så rekommenderade de inte gravida att åka ballong pga att landingen kunde bli "skumpig" och att kraftig vind kan göra att korgen dras med en bit på marken vid landning och i vissa fall välter. Det fick mig att bli orolig och vi har en flygtid på lördag och nu vet jag inte vad vi ska göra.
    Vilken vecka var du i?
  • SilverEmma

Jag var då i v 20. En skumpig landning oroade mig inte alls. Hade det blåst för mycket så hade jag inte åkt som ogravid heller.

• mmn1
    SilverEmma skrev 2011-06-15 17:06:35 följande:
    Jag var då i v 20. En skumpig landning oroade mig inte alls. Hade det blåst för mycket så hade jag inte åkt som ogravid heller.
    Okej. Vi har funderat på detta med att flyga eller inte flyga och vi valde att avboka vår ballongtur då jag inte vill riskera något efter att jag redan fått flera missfall. Känns som att det är bättre att ta det säkra före det osäkra i detta fall.
Svar på tråden Flyga luftballong och gravid