• Anonym (Missmodig)

Jag vill ha minskad lust, men hur?

Hej, jag har ett annorlunda problem. 

Vi fick barn för fyra-fem månader sedan och min fru har noll sexlust vilket antagligen är helt normalt med tanke på amning, vaknätter etc. Tyvärr är det inte samma sak för mig. 

Jag vill ha mindre lust. Så fort jag tänker på min fru blir jag upphetsad och får ett stånd som är nästan smärtsamt.

En normal kväll precis vid läggdags ser ut så här.
    - vi pratar om vårt barn och vad vi gjort
    -jag masserar hennes axlar, rygg 
    -blir skogskåt
    -börjar tafsa
    -hon blir förbannad och tycker att det är avtändande och säger att hon måste få ta initiativet
    - jag blir sårad och ledsen
    -hon blir sårad och ledsen

Och så här kan vi ju inte ha det. Och jag tror inte att lösningen att få henne att bli upphetsad eftersom vad jag än gör har det ingen effekt. Så då är vi tillbaka i knäckfrågan, hur ska jag sluta vara så attraherad av henne? Vad ska jag göra? Iskalla bad, träning eller något annat?

Hjälp!

• Svar på tråden Jag vill ha minskad lust, men hur?
  • Anonym

Vissa antidepressiva kan ge den biverkan. Minskad lust, svårare att få stånd och orgasm. Gå till din husläkare.

• regnbågstroll

Förgående har rätt. Fast lite synd att det ska va så. Kasta hennes p-piller (börja använda kondom) och hjälp till mer hemma!

Jag är FL s favorittroll!
  • Anonym

nej men sluta nu! att minska lusten är väl inte bra?? Hon kommer ju förhoppningsvis få tillbaka den, inte fan ska du gå och äta antidepressiv medicin för att stå ut med kåtheten, man ska inte stoppa i sig en massa onödigt skit, anti depp kan dessutom ge biverkningar som verkar ännu onödigare.

Det är ju underbart att du tänder som en eld på din fru även om det är svinjobbigt att inte få nåt. Kan du inte fantisera lite om er och runka istället för att försöka få ner lusten?

• Neta 401

Prata med henne... kanske hon har förslag på hur hon ska få tillbaka sin egen lust?
    Själv har jag enormt mycket mer lust när mannen försöker hjälpa till hemma så jag får det mindre stressigt... kanske visa henne lite mer än vanligt att du älskar henne och finns där?? Att bli mamma är både stressigt tungt och säkert är det inte alltid man känner sig så enormt super sexig så kanske kan de hjälpa med att säga att hon är fin och vacker och allt sånt lite puttinuttigt även om hon känner sej precis tvärtom?

prata prata och prata igen om allt som rör ert förhållande... det är det viktigaste i alla lägen :) Lycka till 

• Anonym

Hej, för min del har det nu gått cirka två år sedan vi fick vårat barn och min fru har fortfarande markant mycket mindre lust så jag har provat en rad olika metoder:

Träning (sprang en mil 4 - 5 gånger i veckan, när barnet somnat eller innan det vaknat) - fungerade ok, lusten minskar men fanns fortfarande kvar.

Slutat onanera (som längst höll jag uppe i två månader) - fungerade men hade den stora nackdelen att jag blev fruktansvärt deprimerad och fick mycket konstiga tankar på slutet.

Sova mindre (tog baranet varje natt och höll mig vaken delvis där emellan) - fungerade men hade nackdelen att jag hade svårt att fungera på jobbet och fick till slut ett tufft samtal med chefen.

Banta (något som jag absolut inte behövde) - fungerade ok men man fick mycket frågor om varför man banta som man inte ville svara på vilket gjorde livet komplicerat 

En medecin som jag fick utskriven - fungerade inte alls och var säkert välldigt svag för doktorn tyckte nog inte att jag hade några problem.

Sedan har jag provat ett antal olika huskurer och naturmedel men utan någon form av resultat.

Jag vet att en del av metoderna ovan kan låta ganska destruktiva men för min del så blir jag ganska deprimerad av att gå omkring med en massa lust och det kostar på vår relation så jag tyckte att det var värt det för min del.

Det jag gör nu är en mix av träning (1,5 mil 2 - 3 gånger per vecka) och att minska ner på sömnen.

Lycka till

• Anonym (40-åring)

Försök som ovanstående skrev att träna någon timme varje dag, även om du arbetar heltid. Utöver det ska du ta hand om ALLT arbete i hemmet, samtidigt som du ser efter barnet.

"Avlastningen" kommer inte att göra din fru mera kåt utan hon kommer bara att parkera i TV-soffan. Du däremot kommer att bli distraherad och utarbetad så att du varken har ork eller tid att tänka på sex, du kommer att vara lycklig de dagar du hinner med en snabb runk i duschen innan du somnar.

• Anonym (Missmodig)

Tack 1,2,4,5,6 för era svar.

Vi har pratat om det, vi pratar om allt. Men i det här fallet blir det lite grann som att dansa om arkitektur, dvs vi kan prata oss blåa utan att hon blir kåt för det.

Nr 6, Uppskattar ironin - klockren kommentar ;)  Sen att du skickar in en karatespark genom ett  pizzavalv spelar liksom ingen roll.

nr 5, tror jag går på din linje om mer träning. Satt och dagdrömde om att jag hade sex igår eftermiddag och blev så förbannad på mig själv att jag stack ut på en redig straffrunda. När jag sedan kom hem så fanns sex inte på kartan. Bra råd!

• Anonym (Missmodig)

och tack även till 3 såklart! :)

• Ermenegildo

Förstår inte tipset om träning. Ju bättre form jag är i, desto pilskare blir jag. Däremot funkar ju att sova för lite men det är ju helt absurt att hålla på så.

• Anonym (Io)

Sådär tycker jag vi hade det våra första 15-20 år

Min man var superkåt hela tiden medan jag var en trött småbarnsmamma (4 barn).

När jag närmade mig 40 började jag bli mer kåt och då var det bra några år. Sen sjönk hans lust och numera är det jag som är konstant kåt och han aldrig.

Varför kan man aldrig få vara på samma nivå?

Svar på tråden Jag vill ha minskad lust, men hur?