• Italian Takeaway

Hur får jag loss hyllan från väggen. IKEA-expert efterlyses =)

Jag har en sån här "Lack" hylla från ikea inne i badrummet. Nu ska jag måla om och hyllan måste ner från väggen. Den har dolda beslag...och är således någon fiffig enkel finess för att hänga upp och ta ner den.

Nu till problemet. Hyllan sitter som berget, och eftersom jag inte minns hur upphängnings-finessen funkar så vet jag inte åt vilket håll jag ska banka...man vill ju inte dra fast den hårdare än den redan sitter.

Ingen info finns på IKEAS hemsida. Bråttom är det så jag behöver helst få ner den ikväll. NÅGON SOM VET?

här kan man se hyllan: www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=11326&langId=-11&parentCats=15561*15637*15648

• Svar på tråden Hur får jag loss hyllan från väggen. IKEA-expert efterlyses =)
  • bäbistokig

Den sitter ju med 2 små skruvar antingen om du har satt dom på hyllans ovansida eller undersida...skruva loss dom, sen är det bara att dra den utåt...lycka till

• Makaron

Hej

Jag har en likadan hylla. Jag tror att det bara är att skruva loss skruvarna från undersidan och sedan dra hyllan rakt ut från väggen. Är dock inte helt säker. Men testa så får du se.

• Henrik28

Känner igen problemet. Kofot är inte att rekomendera.

• Italian Takeaway

Haha, Å TACK!!!
    Hyllan sitter så högt upp att jag inte såg skruvarna... Men nu har jag lokaliserat dem....tänk just som jag skulle till att följa henriks råd!!! :D

Tusen tack....va bra...nu ska jag måla!!!

• therre

ja, nu ser jag att du fått lös hyllan *s*

det är som sagt två små skruvar på undersidan som håller fast 'hållaren' som man skruvat fast i väggen

Svar på tråden Hur får jag loss hyllan från väggen. IKEA-expert efterlyses =)