• Odella

Michael Brinkenstjärna

För er som inte vet vem den här människan är: han är "kändismanager" för kändisar som Linda Rosing och andra dokusåpastjärnor. Såg den här löpsedeln imorse när jag skulle handla: www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,745715,00.html och kom ihåg en liten historia som jag skulle vilja dela med mig av...

För nästan ett år sedan var jag praktikant på ett av länets största tidningar (säger inte vilken, hehe) och fick då som uppdrag att intervjua den här Michael Brinkenstjärna. Så jag kollade upp lite bakgrundsfakta och fick då reda på att han hade ett rätt så kriminellt förflutet och att han bland annat haft 15-års gräns på striptease-afton i "staden" där jag bor ett antal gånger (har blivit polisärende, dock inte då)

Så jag ringer upp och ställer ett par enkla frågor, typ frågar hur det går med dokustjärnorna. Han babblar på, och jag hinner tänka gud vilken egocentrisk människa innan jag ställer nästa fråga.

- Jag har fått uppgifter om att ni också haft 15-års gräns på era tillställningar här, var det alkohol inblandat där?

Han SLÄNGER på luren i örat på mig. Först så blir jag jätteledsen (kom igen! Jag var praktikant och dörädd) men tänker att det här ska han inte komma undan.

Jag ringer upp igen, presenterar mig och ställer samma fråga. Han svarar att ja, det var 15-års gräns men att all alkohol som dracks under kvällen hade ungdomarna själva haft med sig.

- Tycker du att det är ok att 15-åringar får tillfälle att supa sig fulla under din regi?

Han blir helt tyst i luren, men börjar sedan haspla ur sig förolämpningar som "jävla kommunistfitta", "jävla luder" osv. osv. för att sedan slänga luren i örat på mig en andra gång.

Jag berättade för min chef sen, och jag kan ju säga att det inte blev någon vidare artikel... Den här mannen är ett ärkesvin och jag kan inte FATTA att han anses vara så urcool i vissa kretsar. Det enda som gör mig glad i denna artikeln är det som står längst ner.... "Brinken jagas av kronofogden som kämpar med att driva in hans miljonskulder."

Stort fett skratt där, hörru Brinken

• Svar på tråden Michael Brinkenstjärna
  • Sandreli

Joo, allt man hört om den mannen är ju skandal... inte någe vidare trevlig ruskprick det där....

• Karpet

Jag tror inte att denna person anses vara cool någonstans. Han är ju snarare en väldigt löjlig person som inte kan sluta göra sig själv till åtlöje.

Usch jag mår nästan illa av att tänka på honom. Han har också suttit inne för kvinnomisshandel.

• elvatolv

Anser någon att han är cool???!!!!
    Han är ju så patetisk och töntig så det finns inte.

• E l l a

Ja, han verkar inte helt ok. Det stället du pratar om ( tror jag) med 15-års gräns på ett ställe med alkohol har jag faktiskt jobbat på en gång i tiden, och jag kan väl säga att allt inte gick så prydligt till där...

Svar på tråden Michael Brinkenstjärna