• Libbe7

Badtunna på vintern

Vi köpte i höstas en vedeldad badtunna. Tyvärr användes den inte så mycket då plank saknades. Men med den stränga vintern så frös pumpen sönder. Hur gör man annars vintertid? Måste man elda stup i kvarten för att hålla badtunnan vid liv? Vi har ju pump för att slippa byta vatten vid varje bad.

• Svar på tråden Badtunna på vintern
  • Farfalla

Oj...ingen aning.. men på något sätt ska det fungera!
    Min morbror har en och han bor i Kiruna!! :)

Och det är sååå mysigt att bada på vintern med all snö och en toppluva på huvudet! Gärna med lite goddricka till!

Åh nu börjar jag ju längta efter det igen....synd bara att vi bor så långt ifrån!

Du kan inte ringa dom ni köpte den ifrån och fråga, alternativt ringa vem som som säljer sådana och fråga hur ni gör? 

• Mrs girl

Vi eldar några gånger under vintern men det är ju för att vi använder den mest vintertid. Har även hört att man kan hälla salt i vattnet , då ska det inte frysa. vet dock inte hur mycket man ska ha i.

Nu e våran sötnos här 8/7-09
  • Libbe7

Vi är i Skåne o jag hoppades den skulle gå bra här. Den vi köpte av vet inte. Men dte är jätteskönt. När vi väl lär oss  =))  Första gången eldade vi för mycket så vattnet blev tok för varmt till slut. Men man lär sig väl.

Ska kolla upp det där med salt, det låter ju vettigt. Men frågan är hur mycket man ska ha. Ska se om man kan googla eller om någon annan vet det.
    Vill även kunna doppa kroppen nu på sommaren när det är för varmt.

• Mrs girl

vi har även lite klor i våran så den ska hållas fräschare längre. sen är det smart att ha en termometer i då ser man snabbare när tempen stiger och det går fort dom sista graderna.

Nu e våran sötnos här 8/7-09
  • Libbe7
    Mrs girl skrev 2011-06-16 19:17:38 följande:
    vi har även lite klor i våran så den ska hållas fräschare längre. sen är det smart att ha en termometer i då ser man snabbare när tempen stiger och det går fort dom sista graderna.
    Jo det har vi också....bara det att när den steg så va där mycke bränne kvar i pannan  =))
Svar på tråden Badtunna på vintern