• Lilla Fjun

Någon som vill hänga på C25k? Löpning för nybörjare, behöver stöd!

ÄÄÄÄNTLIGEN är jag motiverad! Har aldrig sprungit en meter i hela mitt liv och har verkligen NOLL kondition. Är helt slut efter att ha sprungit 100 meter.... Så illa är det. Det vill jag ändra på! Har varit på löplabbet idag och provat ut fotriktiga skor och nu tänkte jag ge mig på programmet C25k för att komma igång. Är extremt envis så nu ska här komnas i form. Behöver massor av pepp och tips om allt från löpning till vad man ska äta innan och efter osv. Hoppas någon vill hjälpa mig med motivationen när det börjar ta emot! Nån annan nybörjare som vill hänga på?

• Svar på tråden Någon som vill hänga på C25k? Löpning för nybörjare, behöver stöd!
  • AnnieS

Är fortfarande i funderingsfasen, men tror jag bestämt mig för att komma igång. Är, precis som du - total nybörjare med noll kondition. Vad är C25k?

• Lilla Fjun

Ett program för nybörjare/otränade som löper över 9veckor och därefter ska man klara att springa 5 km. Snälla häng på!!! Vore kul att dela det jobbiga med någon!

• MissMary

Jag kan vara med! Har funderat på att börja löpträna i flera år men tycker det är sjukt jobbigt!! Gillar att röra p mig och har okej kondis men så fort jag börjar springa slutar jag andas (?) vilket göra att jag nästan dör varje gång... En gång lyckades jag lura mig själv och sprang ca 4km:)

Jag måste göra något jättefel och har för dåligt tålamod för att fortsätta efter misslyckande på misslyckande:( Men jag vill! Och för att lyckas behövs nog mycket pepp, tips och stöd!

När tänker du börja? Och vad är C25k?

• AnnieS

Visst underlättar det om man är fler. Googlade på det och det lät intressant. När ska du börja?

• Baryk
    MissMary skrev 2011-06-15 21:03:35 följande:
    Jag kan vara med! Har funderat på att börja löpträna i flera år men tycker det är sjukt jobbigt!! Gillar att röra p mig och har okej kondis men så fort jag börjar springa slutar jag andas (?) vilket göra att jag nästan dör varje gång... En gång lyckades jag lura mig själv och sprang ca 4km:)

Jag måste göra något jättefel och har för dåligt tålamod för att fortsätta efter misslyckande på misslyckande:( Men jag vill! Och för att lyckas behövs nog mycket pepp, tips och stöd!

När tänker du börja? Och vad är C25k?
    Jamen! Så där blir ju jag också! Kan verkligen inte andas när jag springer... är inte kul alls! Kondisen borde ju va rätt ok, för jag dansar ju en hel del. Vore kul att prova och hänga på och se om jag kan klara av att lära mig springa jag med. Glad
  • Lilla Fjun

Tänkte skaffa mig en stoppklocka nu i helgen så jag kan ta tiden och sedan starta på måndag. Kul om vi blir fler. Coop la på C25k så får ni fram schemat.

• MissMary
    Baryk skrev 2011-06-15 21:05:24 följande:
    Jamen! Så där blir ju jag också! Kan verkligen inte andas när jag springer... är inte kul alls! Kondisen borde ju va rätt ok, för jag dansar ju en hel del. Vore kul att prova och hänga på och se om jag kan klara av att lära mig springa jag med. Glad
    Eller hur är det skitjobbigt! Men vi kan nog vi med;) jag blev riktigt taggad nu när jag hittade denna tråden
Svar på tråden Någon som vill hänga på C25k? Löpning för nybörjare, behöver stöd!