• coollatina81

Pyssel med Pringlesrör??

Hej!!!

Tänkte bara kolla om någon kan tipsa om nått pyssel som är lätt att göra med Pringlesrör? Vi tänkte pyssla lite me våra barn på jobbet (jobbar på en förskola 3-5år) men kan inte komma på vad vi ska göra med rören? Är det någon som kan hjälpa mej med idéer eller kan skicka nån länk? :)

Tack på förhand :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-15 21:14
    En buss? Hur då?
    Jaa sparbössa hade jag oxå funderingar på, är heelt låst på ideer just nu känner jag :S Kan tänka mej att de finns massor att göra men kan verkligen inte komma på nått alls!
  • Svar på tråden Pyssel med Pringlesrör??
  • SilverLadyG

ni kan göra en buss, klistra bilder på då blir den en vas, sparbössa med klistrade bilder...det finns massor att göraSkrattande

• coollatina81

Ja jag har oxå tänkt på en sparbössa, men en buss? hur kan man göra den då?

E heelt tom på ideer just nu känner jag så jag e jätte tacksam för svar! :D

• SilverLadyG
    coollatina81 skrev 2011-06-15 21:27:37 följande:

Ja jag har oxå tänkt på en sparbössa, men en buss? hur kan man göra den då?

E heelt tom på ideer just nu känner jag så jag e jätte tacksam för svar! :D

Buss, typ genom att försöka klippa små fönster vid sidor (jobbigt men det går) och en större där chafören ska vara, av kartong kan man göra runda hjul, klistra fast. Man kan klistra olika bilder på bussen som reklam.
    Man kan göra flygplan, först måla eller klistra så att pringles kartongen får en ny färg, sedan kan man klippa från kartong vingar och framsida...på så sätt kan man göra en myra, eller en annan insektSkrattande Man kan göra en robot av pringles, klistra till händer och fötter och klippa hål för ögon, klistra mun och nästa samt öronSkrattande
  • Linda1976

Sparbössa
    Pennburk
    Maraccas (med reservation för stavning) 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • levandecharader

Låt barnen dekorera rören och använda som transportrör för teckningar, lappar osv som ska hem, så blir de inte skrynkliga/förstörda. Såna har mina barn i väskan, superbra!

• Jordgubbarmeglass
    ESCV skrev 2011-06-15 21:37:26 följande:

Rymdraket! Skrattande

En rymdraket hade våran sons faster gjort till honom då han föddes
    Hon är 8 år och hade gjort en jättegullig rymdraket just av ett pringlesrör
  • SilverLadyG
    levandecharader skrev 2011-06-15 21:36:41 följande:
    Låt barnen dekorera rören och använda som transportrör för teckningar, lappar osv som ska hem, så blir de inte skrynkliga/förstörda. Såna har mina barn i väskan, superbra!
  • coollatina81
    Ååh TACK SNÄLLA NI!!! :)
Svar på tråden Pyssel med Pringlesrör??