• Anonym (less)

Så trött på att folk tror att jag är mycket yngre än jag är!

Hur ska man göra för att se äldre ut?

Jag är så fruktansvärt trött på att folk blir chockade av min ålder och tappar sina hakor när jag säger att jag är 28 år. ALLA tror att jag är 19-20. Jag drar mig för att prata om ålder och varje gång nån frågar mig så måste jag nästan förklara mig och ursäkta mig för att jag är 28 år, men att ingen tror det. För då slipper jag kommentarer som VAAAAAAAAAAAAAAAA??!!!!?????????? är DU 28???????????????? Utan får mer ett Oj, jag trodde du var 20..

Sen får man höra att man kommer vara glad för att man ser ung ut när man är 40 och blaha blaha.

Är så less på detta.  

Finns det några seriösa tips på hur man ser äldre ut?

Jag är ca 170 lång, väger 55 kg (försöker gå upp lite mer i vikt) har ganska små bröst, långt lite mörkare hår med lång lugg, sminkar mig bara med lite maskara och lite rouge och kanske läppglans. Har normala kläder, mest jeans och något fint linne, eller top.. Vad mer kan man göra??

Jag vill ju inte se ut som en tant, men det hade varit trevligt att se ut som en 28 årig kvinna någon gång..
  • Svar på tråden Så trött på att folk tror att jag är mycket yngre än jag är!
  • Anonym

Du är INTE ensam. Jag får ofta försvara mig nästintill visa leg för att bevisa min ålder. Något som irriterrar mig mest är när folk som är yngre än mig kommenterar det "herregud trodde inte du var äldre än 15" Jag är förtusan 24 :D Men jag är väldigt liten och smal, hade precis som du gärna lagt på mig ett flertal kilon.

• Anonym

Hade kunnat skriva det där jag med. Är visserligen yngre än dig, men att bli tagen för 17-18 är inte kul över huvud taget. Okej om folk hade behandlat mig som en vuxen ändå, men att bli bemött som en tonåring driver mig till vansinne.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-06-15 22:00:19 följande:
    Hade kunnat skriva det där jag med. Är visserligen yngre än dig, men att bli tagen för 17-18 är inte kul över huvud taget. Okej om folk hade behandlat mig som en vuxen ändå, men att bli bemött som en tonåring driver mig till vansinne.
    Instämmer!
  • Svanungen

Oj vad jag känner igen mig! Är nu 43 år och undrar fortfarande när jag ska se "vuxen" ut. Har tyvärr inga tips att ge för jag har försökt det mesta för att se äldre ut men misslyckats. Trodde i många år att det kanske berodde på att jag var så smal, men så har jag gått upp 30 kg under många år och ser ändå lika barnslig ut!

Kram från en som förstår dig precis!

• Anonym (less)

En gång för ett par år sedan när jag var på krogen och visade mitt körkort så sa vakten: Ja, du är ju väldigt lik din syrra!!

Jag försökte förklara att det var jag på kortet, men han trodde mig inte. Fick dock komma in den gången iaf, men det är så sjukt jobbigt att behöva "försvara" sig hela tiden.

Det kanske uppfattas som att man ser yngre ut om man är väldigt smal och inte har så mycket till bröst? Men å andra sidan så är ju de som är 19-20 helt utvecklade de med, så det borde ju inte spela någon roll.

15 har jag klarat mig från, men 18 har flera busschaufförer trott att jag varit.

• Anonym (less)
    Svanungen skrev 2011-06-15 22:02:23 följande:

Oj vad jag känner igen mig! Är nu 43 år och undrar fortfarande när jag ska se "vuxen" ut. Har tyvärr inga tips att ge för jag har försökt det mesta för att se äldre ut men misslyckats. Trodde i många år att det kanske berodde på att jag var så smal, men så har jag gått upp 30 kg under många år och ser ändå lika barnslig ut!

Kram från en som förstår dig precis!

Tack! Men då finns det inget hopp inför framtiden för mig då. Har tom fått flera gråa hår, och det känns nästan värre när folk tror att jag är runt 20 än om dom trott att jag varit runt 30.. dom syns väl inte direkt, men känslan säger mig det.
  • principessan

Jag är 26 och de frågar om jag ska ha biljett för vuxen på bussen... Har då med mina barn som är 2,5 och 1,5 år och gränsen för vuxen är 15!!!

• Anonym (less)
    principessan skrev 2011-06-15 22:05:51 följande:
    Jag är 26 och de frågar om jag ska ha biljett för vuxen på bussen... Har då med mina barn som är 2,5 och 1,5 år och gränsen för vuxen är 15!!!
    Men herre gud.. det känns ju som ett hån ju!! Då hade jag nog blivit sur på riktigt.

Jag har numera busskort, men det har hänt en gång när jag skulle fylla på det och sa vuxen, och busschauffören frågade om jag var säker på det, för att åldern var si och så.. och då var det bra mycket yngre än jag var. Dom vill väl inget illa, men det blir så fel.
  • Enhelia

Åhh känner igen mig. Är 31 men får -alltid- visa leg om jag köper snus exempelvis. Men värst är på jobbet (jobbar som kurator) när man vill vara förtroendeingivande och folk utbrister "Är det DU som är kuratorn?!" Går bra när jag har träffat dom en stund, då kan man visa att man kan lite, men inte så kul att tas för 20 bast i den situationen =/

Svårt att ge några råd om utseende, ser man väldigt ung ut gör man nog det i alla kläder. Det jag har märkt är dock att de gånger jag är uppklädd och sminkad tycker folk att jag ser yngre ut. Men nu är du ju inte det til vardags så jag vette tusan:p Kan du mixtra runt lite, uppsatt hår/utsläppt, osv och be någon om råd?

• Anonym

du är absolut inte ensam, jag är 29 och folk tror än att jag är under 18!!! Jag försöker ta det som en komplimang då jag blir ändå 30 nästa år men ibland kan det vara jobbigt. Jag måste alltid ha mitt leg med mig även om jag bara vill ha ett paket cigg. Sminkar mig inget överdrivet mer än mascara och foundation, ibland ögonskugga.

Svar på tråden Så trött på att folk tror att jag är mycket yngre än jag är!