• Shitzu

LCHF fakir funkar!!!!!!

Gud vad jag är glad!!

Jag har försökt gå ner i vikt i snart 2år och bara gungat upp o ner 0,5-3kg. Jag testa allt. Jag ändra om kosten, jogga 1-2dgr/v, styrketräna 2-3dar/v .. prova oxå springa högintensivt en period. Jag blev bara fetare o fetare, då menar jag inte muskler utan fett, FETARE.

Lchf lät galet men jag hade inga alternativ kvar. (Annat än och försöka svälta mig då =P)
    Efter drygt 6 mån hade det inte hänt nåt egentligen, gick väl ner 3 kg.

För ungefär en månad sen tänkte jag; ok jag provar väl "fakir" då, nu är det absolut sista gången, sen får jag väl leva tjock resten av livet :'( hemska tanke
    Vikten börja direkt, sakta, ticka neråt. Jag var fortfarande skeptisk, jag tänkte, ok när jag gått ner 3kg och det fortfarande tickar neråt då kan jag få hoppas.
    Nu har jag gått ner 6kg och det känns i kroppen, inga cellulitben och det lösa skinnet på magen känns tunnare. Och vågen tickar bara ner o ner o ner...
    Jag satsar nu på 6kg till och jag tror att det kommer gå rätt fort. Förutsatt att jag inte slarvar för mycket, jag hade några dar här förra veckan när det blev lite öl och chips =D då går jag max upp nåt hg men jag räknar det som jag står still. Jag går ju snabb ner det.

Jag kan tänka mig att folk tycker fakir verkar väldigt spartanskt och extremt. Men man går iaf inte hungrig, man behöver inte tänka på mat ständigt. Och jag tycker att det är värt att stå över alla godsaker i världen bara jag blir av med magen. JAG VILL JU BARA VARA SNYGG NAKEN =D
    Dessutom är det ju lättare att unna sig nåt nångång när man väl är nere vid sin målvikt, då är det ju inte en stor kamp bara för att du åt lite ostbågar på helgen.

Jag vill lägga till att jag är KÄR också och för honom vill jag ju vara fin =) Jag <3 R
    Få se om det kanske börjar dyka upp sambokilon snart! hahah neeeej!

• Svar på tråden LCHF fakir funkar!!!!!!
  • camave

hur äter man när man äter "fakir" då?

Felicia och Albin, mina underbara små....
  • Emmi27

oooh nyfiken, jag är i desperat behov av inspiration. Mina kilon rasade av GI, 25 kilo och vältränad. Sen blev det problem i förhållandet och allt gick åt skogen och nu är min kropp inte lika mottaglig som förut och är så förbannat trött på GI. Så upplys gärna om vad sjutton fakir är? Låter farligt

• Emmi27

Och förresten, grattis till viktnedgången och se för fan till att inte dra på dig några sambokilon, det är så jäkla lätt att göra det utan att man ens märker och sen är det svårt att hitta motivationen. Fast det är ju bara min erfarenhet =)

• Shitzu
    camave skrev 2011-06-15 22:16:17 följande:
    hur äter man när man äter "fakir" då?
    Protein och fett.

Jag äter ofta en köttbit med en klick smör eller beasås. 3-4skivor gurka eller lite salladsblad.

På morgonen kan det bli ett ägg, 1-2skivor "prickig korv" , 3-4skivor gurka, 2-3 ostrullar med smör i.

Dryck: vatten, ibland kaffe.

Man behöver ju inte tänka så mycket, bara stek på köttet, krydda och en klick smör =)
    Och det går ju o variera kött också =)
  • Shitzu
    Emmi27 skrev 2011-06-15 22:29:58 följande:
    Och förresten, grattis till viktnedgången och se för fan till att inte dra på dig några sambokilon, det är så jäkla lätt att göra det utan att man ens märker och sen är det svårt att hitta motivationen. Fast det är ju bara min erfarenhet =)
    haha jag ska göra så gott jag kan, han sa han skulle laga mat åt mig och få mig att njuta haha =P
  • Emmi27
    Shitzu skrev 2011-06-15 22:30:56 följande:
    Protein och fett.

Jag äter ofta en köttbit med en klick smör eller beasås. 3-4skivor gurka eller lite salladsblad.

På morgonen kan det bli ett ägg, 1-2skivor "prickig korv" , 3-4skivor gurka, 2-3 ostrullar med smör i.

Dryck: vatten, ibland kaffe.

Man behöver ju inte tänka så mycket, bara stek på köttet, krydda och en klick smör =)
    Och det går ju o variera kött också =)
    jaha, vad besviken jag blir. Det är ju samma som GI. Och det är jag sjukt less på.
  • Shitzu
    Emmi27 skrev 2011-06-15 22:33:06 följande:
    jaha, vad besviken jag blir. Det är ju samma som GI. Och det är jag sjukt less på.
    ne men va trist. händer det inge då?
    Du kanske ska ta en paus från allt och ta tag i det när motivationen finns där?
  • surprise

tröttsamt o äta kött kött kött varje dag, vad får man mer äta??

• Emmi27
    Shitzu skrev 2011-06-15 22:37:23 följande:
    ne men va trist. händer det inge då?
    Du kanske ska ta en paus från allt och ta tag i det när motivationen finns där?
    motivationen hinner ta slut. är så trött på att försöka komma på vad man ska äta och så. Och det måste ju vara nåt som även min sambo kan äta fast med kolhydrater till. Är så sur på mig själv för att jag lät problem med min kille förstöra min kropp, så jävla dumt! Hade inte mycket kvar till målvikten heller. Usch vad deppig jag blev nu. Det är fan mycket lättare att gå ner i vikt som singel, i alla fall för mig.
  • Faile
    Emmi27 skrev 2011-06-15 22:43:51 följande:
    motivationen hinner ta slut. är så trött på att försöka komma på vad man ska äta och så. Och det måste ju vara nåt som även min sambo kan äta fast med kolhydrater till. Är så sur på mig själv för att jag lät problem med min kille förstöra min kropp, så jävla dumt! Hade inte mycket kvar till målvikten heller. Usch vad deppig jag blev nu. Det är fan mycket lättare att gå ner i vikt som singel, i alla fall för mig.
    Men din kille kan väl äta samma men med lite potatis eller nåt till?

Funderar själv på att köra fakir efter sommaren.
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Shitzu
    surprise skrev 2011-06-15 22:43:22 följande:
    tröttsamt o äta kött kött kött varje dag, vad får man mer äta??
    Är det inte just kött de flesta av oss äter varje dag? Tungan ute hihi..

Nej jag kan inte komma på så mycket annat.. ostrullar med smör...?
    ...Dessertostar kanske, man får väl titta på innehållsförteckningen på dem.
    Det går ju variera kött, krydda olika, göra biffar, välj kyckling nångång eller fet fisk..
  • Shitzu
    Emmi27 skrev 2011-06-15 22:43:51 följande:
    Kan han inte fixa sin egen mat då?
    Jag har lite så, fast jag har två små barn ist. De gör jag typisk barnmat åt, pasta m korv, köttbullar o potatis osv.
    Men jag gör så att om jag t.ex steker kött på kvällen, så steker jag några extra till mig för nästa dag, eller så kokar jag extra ägg och har i kylskåpet. Ost och smör är ju enkelt.  Då behöver jag ju egentligen bara laga mat till dem och slipper tänka på mig själv OXÅ just då.
  • Faile
    Emmi27 skrev 2011-06-15 22:33:06 följande:
    Fast du blandar nog ihop lite.

Med GI ska man ju öka på kolhydraterna i fas 2 och då blir det ganska liberalt, man kan alltså äta rätt mycket. Lchf är konstant GI fas 1 och fakir är ännu mer extremt.
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Shitzu

heh ja jag håller iaf inte reda på alla de där GI och IG hahah Tungan ute

• Emmi27
    Faile skrev 2011-06-15 22:56:07 följande:
    Fast du blandar nog ihop lite.

Med GI ska man ju öka på kolhydraterna i fas 2 och då blir det ganska liberalt, man kan alltså äta rätt mycket. Lchf är konstant GI fas 1 och fakir är ännu mer extremt.
    okej, men jag körde på GI fas 1 i nästan ett år då när jag gick ner så mycket så var väl fakir jag gjorde utan att veta om det. Jag fick gallsten till slut, inte bra med så mycket fett, men det sket jag i, var bara glad över att va snygg å smal typ.
  • Emmi27
    Faile skrev 2011-06-15 22:46:32 följande:
    Men din kille kan väl äta samma men med lite potatis eller nåt till?

Funderar själv på att köra fakir efter sommaren.
    jo, men man kan ju inte göra vad som helst. och eftersom det jämt är jag som lagar mat och kommer på vad vi ska äta så ligger det på mig. har bara ingen motivation alls nu. är så trött på det här.
  • Emmi27
    Shitzu skrev 2011-06-15 22:53:50 följande:
    Kan han inte fixa sin egen mat då?
    Jag har lite så, fast jag har två små barn ist. De gör jag typisk barnmat åt, pasta m korv, köttbullar o potatis osv.
    Men jag gör så att om jag t.ex steker kött på kvällen, så steker jag några extra till mig för nästa dag, eller så kokar jag extra ägg och har i kylskåpet. Ost och smör är ju enkelt.  Då behöver jag ju egentligen bara laga mat till dem och slipper tänka på mig själv OXÅ just då.
    skulle iof kunna säga till honom att från och med nu äter jag min mat och du får laga din egen. vore faktiskt bara nyttigt för honom eftesom han int eär nån mästerkock direkt. men som sagt motivationen. och det finns ju alltid bröd och sånt hemma så måste ha karaktär att avstå. när jag bodde själv och var singel så fanns det inget sånt hemma så blev inte frestad. har inte tillräckligt med disciplin nu =( sa till mig själv då när jag gått ner så mycket att jag aldrig ska förstöra för mig själv pga förhållande ller andra problem. jovisst, det gick ju bra. En del är hans förtjänst men man ska inte skylla i från sig så mycket, gäller att ha karaktär och disciplin i alla lägen. annars går det åt skogen.
  • Emmi27
    Shitzu skrev 2011-06-15 23:01:25 följande:
    heh ja jag håller iaf inte reda på alla de där GI och IG hahah Tungan ute
    Jag har i alla fall IG i GI för tillfället
Svar på tråden LCHF fakir funkar!!!!!!