• Anonym (arg och ledsen!)

    Min son blir slagen på dagis!

    Hej, Jag har ett enormt problem som började för några månadersedan, det är så att min son är snart 3 år och har gått på sitt dagis sen han var 1 år.

    Nu i ca 4 månader har vi haft problem med att vår son är väldigt ledsen om kvällar och mårnar och säger att det beror på att ett visst barn slår, puttar och biter honom (vi kan kalla honm alexander). ex ikväll frågade jag varför han var ledsen då började min son slå sig själv över armar axlar, huvud och ansikte. Jag höll då fast armarna och sade att så får man absolut inte göra, då förklarade min son att det får man visst, "så gör Alexander på mig". för två veckorsedan när jag skulle hämta min son på dagis så ser jag hur "alexander" står och matar knytnävsslag i ryggen på min son och det är först när jag skriker till som fröknarna reagerar över att min son skriker att det gör ont!!!

    Jag har redan pratat om problemet på dagis och frågat om det stämmer att han har blivit puttad och slagen, och efter ett tag kom det fram att ja det stämde ju. då började dom skylla i från sig och säga att vi redan visste, dom påstår att dom har berättat men det ända dom har berättat för oss är att det har varit lite "gruff" mellan barnen idag och för mig är inte att någon biter min son "gruff" dom säger även att dom inte kan punktmarkera och hålla isär dem då dom gärna vill leka med varandra, Det har nu även kommit fram att "alexander" inte leker med några andra barn på dagis förutom min son och han blir arg på min son när han vill leka med de andra barnen. Därför blir min son OFTAST utsatt, dock är det inte bara han som blir slagen utan alexander slår även de andra barnen, kastar sand, bits m.m. (min son blir slagen/biten ca 2ggr i veckan)

    Vad skall jag göra????, något måste ju hända. Det kan ju inte vara okej att ett barn som är nyss fyllda 3 går runt och slår de andra barnen.

    Jag vill ju inte lämna min son till dagis när han blir slagen och fröknarna säger att dom inte har reserser till att ta tag i problemet men NÅGOT måste dom ju göra!!!!

  • Svar på tråden Min son blir slagen på dagis!
  • Förskolepedagogen

    Hej!
    Jag förstår din oro. Boka genast ett samtal med dina pedagoger och be dem punktmarkera barnen ett tag. Då har de möjlighet att se vad som händer och agera innan det går överstyr. Det är uppenbarligen en som behöver lära sig hur man leker med kompisar.
    Mvh Inger

Svar på tråden Min son blir slagen på dagis!