Jag har fobi för myggor :(
livrädd! vågar inte gå lättklädd (dvs. utan långärmad tröja, heltäckande legging/byxor) ute på sommarkvällarna :(
oftast så gömmer dom sig mitt på dagen när solen gassar (om man inte är vid vatten, där kan dom vara hela tiden) men kommer fram så fort det blir svalt :(
om jag klär mig lätt, som man gör ner solen steker så måste jag ta med en jacka och byxor för att ta på mig, eller åka hem innan det blir kväll.
känner mig jätte löjlig :( men jag får panik när jag hör deras ljud eller ser dom flyga mot mig!
om jag hör eller ser en i sovrummet så kan jag inte sova, tänder en lampa och sitter med en panikångestattack (började när jag var kanske 7år när vi bodde på sommaren hos mammas nya kille som bodde mitt i skogen UTAN myggnät, dom kallade mig dum och löjlig hela tiden, skämdes jätte mycket och har mått jätte dåligt över det..)
Nu bor jag med min sambo, vi har fönsterna öppna hela tiden men dom har ett "filter" som gör att ingen insekt kan komma igenom.
Förvirrande det är med harkrankar och myggor!
läste nyss att harkrankar är släkt med myggor men suger inte blod?
tror heller inte dom låter något?
Jag är iaf livrädd för myggor som låter högt och sticks!
är livrädd för nålar också :( både sprutor och synålar.
när jag gick i 4-5an så råkade jag sy en symaskinsnål rakt genom fingret! den gick av och fastna, fick dra ut den hos läkaren..
men helt okej med knivar och rakblad konstigt nog (nej jag skär mig inte! jobbat i kök, älskar att laga mat och rakar benen som många andra)
Så jag tycker verkligen inte att du är löjlig TS!
gör allt du kan för att undvika dom (så länge det inte går till överdrift) dom är vidriga!
(fast jag gillar getingar, men på lååångt avstånd.)