• Anonym (Ringen)

Måste våra ringar matcha?

Jag och sambon ska gifta oss i augusti. Jag har en förlovningsring i platina med diamanter och min vigselring kommer att vara likdadan. Min sambo har inte haft förlovningsring men ska nu köpa en vigselring. Han har fastnat för en svart ring i titan. Nu säger min syster att ringarna måste matcha annars ser man inte att vi hör ihop??

Jag ser det inte riktigt så, jag tycker att min sambo ska välja en ring som han gillar eftersom han ska ha den på sig resten av livet

Syrran tycker också det är konstigt att jag ska ha ringar för tiotusentals kronor och han en ring för ett par tusenlappar. Men det är ju hans VAL, vi har budgeterat betydligt mer för hans ring om han vill ha en i platina som jag har.

Är vi konstiga?

• Svar på tråden Måste våra ringar matcha?
  • La Lola

Våra matchar inte varann.

Jag har en ring i vitguld o maken en i titan. Eller han hade en ring i titan. Sen 2 år tillbaka är den borttappad.
    Men vi vet iaf att vi är gifta även om vi inte har likadana ringar eller ens bär de.

Skit i vad din syrra tycker.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • skorpionen80

Håll varandra i handen så slipper folk kolla på ringarna för att se om ni hör ihop eller inte! ;)

• Mollz

Min och sambons är allt annat än lika, min syster kommenterade det, jag sa bara "att vi tog helt enkelt det vi tyckte var fint", och så var det med den diskussionen!

• Runi

Har sett många trådar på bröllopstorget om det och det verkar vara ganska vanligt nu att man har olika metaller. 
    Sen så är det ju faktiskt ni som bestämmer vad ni vill ha. Lyssna inte för mycket på andra utan kör på det ni vill! Ni lär ju veta att ni är gifta vad ni än har för ringar ;) 

• Polly S

hur ofta är det man behöver para ihop folk mha ringarna?
    kör på vad ni gillar!

• Anonym (Ringen)

Ja ringen ska väl visa ATT man är gift, inte med vem
    Men jag trodde faktiskt inte att någon ens skulle reflektera över att våra ringar kostade olika. Men om syrran gör det så kanske andra gör det också...

• Mollz

Varför behöver man ens säga vad de kostade?

• La Lola
    Anonym (Ringen) skrev 2011-06-16 07:47:14 följande:
    Ja ringen ska väl visa ATT man är gift, inte med vem
    Men jag trodde faktiskt inte att någon ens skulle reflektera över att våra ringar kostade olika. Men om syrran gör det så kanske andra gör det också...
    Skit i vad andra tycker om erat val.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • linjes

Nä det måste dom inte

Nu matchar våra eftersom min man tycker att dom ska göra det,han gillar gult guld och jag vitt så jag föreslog att vi skulle ha olika men nää så det blev vitt guld

• SofiaEmmy

Jag tycker det är skitsnyggt om de inte matchar - tyder på att olika smak ändå kan förena Solig

• Anonym (hejhopp)

Jag hade också samma dilemma när jag och min man skulle gifta oss. Jag hade hittat en jättefin ringt i vitt guld med diamanter som jag så gärna ville ha, min man ville ha rött guld men det ville jag absolut inte ha. Efter ett tags velande bestämde vi att vi köper de ringar som vi vill bära. så det slutade med att jag valde min ring i vitt guld och han i rött. Vi är lyckligt gifta och båda är nöjda med sina ringar :D

• Anonym (Ringen)

Vad kul att det finns fler som oss. Vi är nog ganska individuella i relationen också, det är nog därför vi inte ens har reflekterat över att det skulle se konstigt ut.

• Mimmi2424

Jag jobbar i smyckebutik och det är vanligt att par väljer olika ringar numera. Inte lika vanligt som matchande men ändå vanligt.

Svar på tråden Måste våra ringar matcha?