• sagolik blå

Ni tjejjer som har/haft kort hår

Hej

Jag undrar ni tjejjer som är korthåriga (eller har varit det). Har ni alltid haft kort hår?
    Hur fick ni den frisyr ni har?
    Jag har nästan alltid haft långt elller axellångt hår men jag vill kilppa kortare. Jag vill ha en fin kort frisyr.

Har ni prövat en del olika (tänkte att det är ju kanske lättare att variera sig med kort hår) innan ni hittade rätt?
    Har hittat en del riktigt korta frisyrer som jag gillar men jag tror att jag får börja med lite längre så man inte får en chock sen .

Jag vill ha en fin frisyr men samtidigt se kvinnlig ut (inte bara kortklippt, utan snyggt med en frisyr).
    Är det svårt att vara kortklippt, med tankte på att man måste ju hålla efter det på ett annat sätt än långt hår?

Är det någon som vill bolla lite tankar med mig???

• Svar på tråden Ni tjejjer som har/haft kort hår
  • Fruochmamma

Jag har alltid haft låångt hår men efter en minst sagt misslyckad hemmapermanent fick jag klippa av håret. Det blev kortare page med lugg som vart jätte snyggt. Nu senast var håret mellanlångt och jag gjorde inget med det. Googlade runt efter bilder och hittade snygga kortare frisyrer som jag tog med till min frisör. Det blev som en längre "mohikan" utan lugg. Egentligen borde det stylas mer, men under vardagarna orkar man inte med det. Tar i lite gele/vax och det funkar bra :)

ღ♥ mamma + pappa + Ludvig + Carl ♥ღ
  • sagolik blå

Vad roligt.
    Tror nog att jag ska slå till..
    Jag har hittils fegat ut men ska nog ändå prova en kortare stil.
    Men visst håret växer ut men det är ju inte kul om man blir totalt mssnöjd. 

• bevingad

Jag har alltid haft långt, tjockt hår men förr förra sommaren var jag med en kompis på en mässa där frisörelever klippte billigt... fick ett infall att jag ville ha kort så klippte av mig allt till en uppklippt pageliknande frisyr. Sen den dagen har det blivit kortare varje gång jag klippt mig
    Jag stormtrivs med kort hår!!!
    Försökte låta det växa lite förra sommaren men nä.... kort är bättre

Tycker gott du ska prova om du är sugen.

• sagolik blå

Roligt...

Ja, jag ska nog googla lite till på olika frisyer. Jag har ibland haft korta pagefrisyrer där håret varit kort i nacken och det har känns bra.
    Hmm det är svårt. Mycket av den man är sitter ju i håret på något sätt.

• bebis maj 12

Jag har alltid haft kort hår så när som när jag va tio år,då hade jag halv långt ett tag..Trivs super i min frisyr och får alltid trevliga kommentarer om min frisyr...Kört samma frisyr senaste åren...kommer inte byta..

Mamma till Jesper -95,Silas -09 Sackarias -10
  • Trollet i skogen

Har alltid haft axellångt hår, i många år "vänner" frisyren i olika längder.
    Gick för att klippa mig i en kort frisyr. Frisören klippte en ...ja kärring frisyr! Jag var 28år och hade puff lugg!!! Inte ett dugg likt den bilden jag kom och visade. Hon fick klippa det ännu kortare för jag såg inte klok ut. Grät och gick hem. Såg verkligen ut som en tant =( Fick till håret så det såg okej ut men tänkte spara ut håret direkt.

Efter någon vecka tänkte jag att det kanske skulle vara att pröva superkort, fingerkort hår. Jag menar oddsen att jag klipper superkort ytterligare en gång är inte så stora. Så jag gick till en annan frisör och klippte håret fingerkort. Såååååå snyggt!! Jag kände mig så kvinnlig och snygg. Hade det i flera år, lätt skött och ja det fanns inget som jag inte gillade.

Började för 2 år sedan spara ut håret för jag var sugen på lite längre, nu är det så långt att jag kan sätta upp det i svans men nu i sommarvärmen skulle jag väldigt gärna kapa av det!

• girlsnpea

jag har haft kort dom senaste 10 åren och jag gillar riktigt snygga killfrisyrer, som man bara ruffsar tll och sen är man klar...men det jag älskade verkligen var den gången jag bara rakade av mig håret..det var både snyggt och och väldans skönt, sådär mitt i sommaren..

• sagolik blå
    Trollet i skogen skrev 2011-06-16 17:42:25 följande:
    Har alltid haft axellångt hår, i många år "vänner" frisyren i olika längder.
    Gick för att klippa mig i en kort frisyr. Frisören klippte en ...ja kärring frisyr! Jag var 28år och hade puff lugg!!! Inte ett dugg likt den bilden jag kom och visade. Hon fick klippa det ännu kortare för jag såg inte klok ut. Grät och gick hem. Såg verkligen ut som en tant =( Fick till håret så det såg okej ut men tänkte spara ut håret direkt.

Efter någon vecka tänkte jag att det kanske skulle vara att pröva superkort, fingerkort hår. Jag menar oddsen att jag klipper superkort ytterligare en gång är inte så stora. Så jag gick till en annan frisör och klippte håret fingerkort. Såååååå snyggt!! Jag kände mig så kvinnlig och snygg. Hade det i flera år, lätt skött och ja det fanns inget som jag inte gillade.

Började för 2 år sedan spara ut håret för jag var sugen på lite längre, nu är det så långt att jag kan sätta upp det i svans men nu i sommarvärmen skulle jag väldigt gärna kapa av det!
    Ja... det är ju det jag är mest rädd för...Inte att det ska bli _för_ kort utan att det blir tantigt.
    Jag har tyvärr också råkat ut för detta några gånger då jag klippt till axlarna eller lite kortare så har de klippt upp håret i till värsta tantfrisyren...
    Inte kul...

Men det är väl bara att våga...Kan inte bli mer än fel
  • sagolik blå

Kul förresten att det blev så bra med superkort hår

• Tonx

Jag har haft alla möjliga olika längder. Jag började med hår ner till rumpan som jag klippte till page när jag var 12. Sen har jag haft allt mellan korta pojkaktiga frisyrer till långt fram tills förra sommaren då jag helt enkelt rakade av allting! Vid den tiden i augusti var mitt hår det längsta jag haft sen jag var 12.

I vintras lät jag det växa och hade återigen kort rufs, och nu för någon vecka sen åkte maskinen fram igen.

• sagolik blå
    Tonx skrev 2011-06-17 09:12:01 följande:
    Jag har haft alla möjliga olika längder. Jag började med hår ner till rumpan som jag klippte till page när jag var 12. Sen har jag haft allt mellan korta pojkaktiga frisyrer till långt fram tills förra sommaren då jag helt enkelt rakade av allting! Vid den tiden i augusti var mitt hår det längsta jag haft sen jag var 12.

I vintras lät jag det växa och hade återigen kort rufs, och nu för någon vecka sen åkte maskinen fram igen.
    Härligt det låter. Inte för att jag skulle våga raka av mig allt, men det verkar vara så härligt med kort hår och bara busa och rufsa till det.
Svar på tråden Ni tjejjer som har/haft kort hår