• Här och nu

Tvångsvård då barn misshandlas i livmodern?

För enkelhetens skull håller vi oss till barn som passerat alla abortgränser o jag avser inte heller diskutera avbrytande av livsdugliga barn. Misshandeln kan gälla rökning, mer än nåt enstaka glas vin, knark o ev mer. Jag är för tvångsvård o efter födseln utredningshem.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-19 10:22
    I denna tråd koncentrerar vi oss på rökning, alkohol utöver nåt glas vin o narkotika.
  • Svar på tråden Tvångsvård då barn misshandlas i livmodern?
  • Här och nu

Red drum: Så du tycker att gravida ska få röka, supa o knarka?

• VirrigaVerna

Jag är inte för tvångsvård av den anledningen.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • silvermåne

Inte tvångsvård men jag tycker att de ska utreda efter födseln.. Föräldrarna ska hållas under uppsikt för att se att de klarar av sin uppgift. Mamman har ju redan visat att hon inte är fullt kapabel att ta hand om sitt barn eftersom hon medvetet skadat det när hon var gravid.

Den som är allas vän är ingens.
  • Morkulla

Såå....eh? Bara för att man röker är man en dålig mamma som inte kan ta ansvar för ett barn?  Hahaha... ursäkta.. men är det inte bättre att lägga pengarna på dom barn som far illa på riktigt???

• silvermåne
    Morkulla skrev 2011-06-16 13:43:02 följande:
    Såå....eh? Bara för att man röker är man en dålig mamma som inte kan ta ansvar för ett barn?  Hahaha... ursäkta.. men är det inte bättre att lägga pengarna på dom barn som far illa på riktigt???
    Om mamman röker t ex ett paket cigg om dagen under hela graviditeten så anser inte du att barnet far illa? Skrämmande
    Den som är allas vän är ingens.
  • Här och nu

Men om utredning görs efter födseln kan ju barnet ha hunnit bli skadat.

• Här och nu

Skogsälvan: Är man en bra mamma som röker med ett barn i magen?

• har 2 vill ha 3

jÖSSES!!!!!! Är väl för fan bättre att kolla upp andra saker än rökningen...För knark och sprit ja men inte för vanliga cigg ...

Svar på tråden Tvångsvård då barn misshandlas i livmodern?