• Fia3

Ont i vänster höft

Har ont i vänster höft, mest när jag ligger ner, det strålar ner i benet ibland och ibland gör det bara ont "under" höftbenet. Eftersom jag råkat ut för ett X är jag såklart lite orolig för att det ska ha fastnat i min kvarvarande äggledare men det känns liksom inte så. Finns det någon anna som har ont i sin höft/höfter som är gravid? Någon som har tips på hur man kan mildra det onda?
    Mycket tacksam för svar!
    Fia

• Svar på tråden Ont i vänster höft
  • fiolen

Jag har haft attans ont i vänster höft några dagar. Bm trodde det var ischiasnerven som låg i kläm och hänvisade mig till en sjukgymnast. Han konstaterade att det inte var det eftersom man då ska ha strålningar på framsidan av låret ända ner i foten och dessutom ska bara liggande läge kännas bekvämt (så var inte fallet för mig). Jag hade någon spänning i en muskel och blev ordinerad träning. För dig kanske det kan vara ischias. Kontakta sjukgymnast på din vårdcentral så får du råd. Lycka till!

• estrell

Jag har oxå ont i höfterna, det strålar och drar, men någon sa till mig att det kunde vara tidig foglossning jag kände av??!

• Tesse80

Jag har oxå ont fast i höger höft bara.
    Det gör ont på sidan jätteont, förut gjorde det bara ont när jag suttit en stund, nu gör det ont hela jäkla tiden.

Började undra om jag gjort något galet bara, men när fler har så??

• Fia3

Tack för era svar, jag har varit orolig för att jag råkat ut för ett till utomkvedshavandeskap så idag var jag till gyn och de kunde se att det är en helt vanlig graviditet (!)och att min värk förmodligen beror på olika ligament och annat som har anknytning till livmodern som har börjat växa, provar dock med att stretcha lite i fortsättningen och hoppas på att värken ska släppa. Tack igen för era svar!

• fiolen

Jag rekommenderar simning och bastu. Då blir musklerna varma och får jobba lite, och det känns bättre efteråt (för mig iaf).

• fiolen

Om du kommer på någon bra lösning på ditt höftproblem så skriv gärna här. Jag behöver tips om hur jag ska kunna röra på mig. Vissa dagar har jag så ont att jag inte kan röra mig alls. Kan bara sitta rätt upp, och hur kul är det en hel dag?! Jobbigt med värk!

Svar på tråden Ont i vänster höft