• hidden angel

vetekudde

Var köper man billiga vetekuddar? eller vetekuddar överhuvudtaget.. vi får inte låna på förlossningen, så jag tänkte att det kunde vara god ide att köpa sig några! om det finns olika storlekar..vilken storlek har ni då?

Jag vet inget ;)

• Svar på tråden vetekudde
  • Fru Längtan

Man kan sy själv. Ganska enkelt. Sy i lagom storlek och fyll med vete så mycket som känns bra. Helt vete finns att köpa på Konsum vid hälsokost eller mjöl brukar det stå. Finns också i hälsokostaffärer men är lite dyrare där. Linnetyg finns billigt på Ikea och har man tur kan man hitta en stuv i en tygaffär.

• lancrox

finns på hälsokost affärer

• Gottegrisen

Finns billiga (50 kronor) på ullared om du bor i närheten eller känner nån som ska dit /ska dit själv

• Delfin

Rusta el Eko tror jag är biligast. Jag köppte min på rusta.

• Peppci

Jag har sytt en själv.
    *Heltvete från "lantmännen".
    *Lakansväv som innertyg.
    *lite lavendel i en och kamomill i den andra.
    *Som yttertyg har jag gamla kökshanddukar.
    Sedan har jag sytt en av dom lång så den ligger runt hela bäckenet på mig- Jättemysigt.
    Hade det inte varit så dyrt med frakten kunde du fått av mig har färdiga liggande.

• Maggis Nervis

Min går runt hela ryggen och en bit upp på magen, den kostade 150 på en hälsokostaffär!

• Mickiee

vad är detta? vetekudde? Vad är det bra för?

*clueless*

• Monsa

Jag ville gärna ha med mig min kudde till förlossningen men det gick inte, man fick inte värma dom där pga att det kan bli massa bakterier så kolla det först!

• Monsa

Knäppa jag!
    Skulle ju va lite häftig och lägga till en symbol förrstås men blev lite fel!

Jag ville gärna ha med mig min kudde till förlossningen men det gick inte, man fick inte värma dom där pga att det kan bli massa bakterier så kolla det först!

• Monsa

Ska terra tråden en gång till, grötris funkar lika bra helt toppen att ha i!

• hidden angel

min bm sa i alla fall att man skulle ha med egna.
    NMen om ni gör egna, hur mycket fyller ni dem då?

• Monsa

Jag har nog fyllt så att det ligger i hela, så att det det ger någon värme, beror ju på hur stor du gör den men tänk på att du ska kunna värma den med sen.
    Min bm sa det med men kolla med den förlossningen du sa till så får du reda på vad som gäller, annars brukar dom ge en varma handdukar som fungerar på samma sätt.

• Mini78

Snäääääääällla Gottegrisen... det heter inte "PÅ" Ullared utan möjligtvis i Ullared... eller PÅ Ge-Kås som affären heter... och jo de har vetekuddar där...

Är uppvuxen i Ullared och vet med säkerhet att Ullared inte är en affär........

Var bara tvungen att anmärka då jag glömde ta mina snällhetspiller imorse.. sorry.. inget illa ment.. =)

• TantG

Jag har sytt mina själv... gammalt gardintyg och så lite fina stuvbitar som fodral... jätte bra och jättebehändiga...

det är "helvetet" som kostar..

• Vero

Hur värmer man dem? Är det bara att stoppa in i mikron, eller ska man ha ett glas vatten där inne också?

• snutti

Vero:
    2 minuter i mikron, nej du behöver inte ställa in ett vattenglas...

hidden angel:
    Man kan köpa dem på hälsokostaffärer om man inte kan elelr vill sy själv.. Min syster sydde en till mig.

Mickiee:
    Vetekudde är en kudde som man kan mikra och sedan lägga där man har ont, exempelvis vid mensvärk, ryggvärk eller annan smärta. Vid huvudvärk så ska man kyla ner kudden...

• Vero

NU har jag sytt min kudde, "helvetet" på Lantmanna var ju jätte billigt! 6 kr/kg, och vad bra den blve, jätte skönt för molvärken i ryggen!

Svar på tråden vetekudde