• Anonym

Utomhavandeskap efter ks?

Jag gjorde ks i november 2010, o har nu fått ett positivt gravtest, eller för ett Par dagar sedan.. Har promenerat mycket, mer än jag brukar och idag under promenaden fick jag väldigt ont i vänstra delen av livmodern, har en konstig känsla, gör ont, liksom känns när man flyttar benet och går. Är livrädd att det kan vara utlmhavandeskap... Jag har ont men går ju leva me.. Ni som fått detta, hur var det dör er? Jag blöder heller inte... Vad tror nu.. Är udd runt vecka 4..

• Svar på tråden Utomhavandeskap efter ks?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-06-16 14:20:49 följande:
    Jag gjorde ks i november 2010, o har nu fått ett positivt gravtest, eller för ett Par dagar sedan.. Har promenerat mycket, mer än jag brukar och idag under promenaden fick jag väldigt ont i vänstra delen av livmodern, har en konstig känsla, gör ont, liksom känns när man flyttar benet och går. Är livrädd att det kan vara utlmhavandeskap... Jag har ont men går ju leva me.. Ni som fått detta, hur var det dör er? Jag blöder heller inte... Vad tror nu.. Är udd runt vecka 4..
    Hade utomkved i juni förra året. Jag blöde inte i början men hade så ont att jag svimmade. Om du misstänker utomkved så åk in till gynakuten. DU är ju väldigt tidigt in i grav så det är svårt att se något över huvudtaget på VUL men ring och hör i alla fall.
    Skulle ett KS har något med det att göra? Eller hur menar du? :)
  • Anonym

Tänkte att ks kunde vara en risk att det lättare blev så.. Alltså, jag har ju inte så ont att jag blir svimmfärdig.. Men vad skulle det annars vara..? Känner inte igen smärtan sen tidigare graviditet.. Väntar samtal från Mvc, ska se Vad dom säger..

• Anonym
    Anonym skrev 2011-06-16 14:28:12 följande:
    Tänkte att ks kunde vara en risk att det lättare blev så.. Alltså, jag har ju inte så ont att jag blir svimmfärdig.. Men vad skulle det annars vara..? Känner inte igen smärtan sen tidigare graviditet.. Väntar samtal från Mvc, ska se Vad dom säger..
    Har inte hört talas att KS skulle äka risken för utomkved . Det handlar ju om ägget fastnar i äggledaren. Vid utomkved gör det rejält ont i ena sidan. En del har inte så ont en del värre.
    Men man kan ju i tidig grav ha riktigt då ligamenten växer snabbt.
    Hoppas allt går bra för dig
  • Anonym

Tack du rara!! :) men känns det bara i ena sidan då?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-06-16 14:33:09 följande:
    Tack du rara!! :) men känns det bara i ena sidan då?
    För mig gjorde det ont i höger sida och strålade ner i benet nästan. Sne när jag kom in på sjukhuset då började jag blöda och min äggledare sprack men då gjorde det så ont att jag inte kunna prata inte röar mig inte något alls.
    Har du ont hela tiden eller kommer och går det?
  • Anonym

Alltså det är en känsla som aitter i, vr värre när jag kom in efter promenaden.. Ny sitter jag mest och då känns det helt ok.. Mest när jag går och erör mig som det känns...?!

• Anonym (Q)

Har haft två X och vid bägge tillfällena hade jag bruna "spottings"blödningar som kom och gick. Jag hade även molvärk som eskalerade och det gör ont även när man är stilla. Första gången sprack äggledaren och då gjorde det så ont så jag svimmade, och spydde.

KS ger ingen förhöjd risk för utomkvedes.

Jag tycker det låter som du har vanlig värk i ligamenten så som man får när livmodern växer, men jag är ju ingen läkare. Är du jätteorolig så ska du självklart kolla upp det.

Svar på tråden Utomhavandeskap efter ks?