• Sanjos

Liseberg

vilken attraktion tycker du är roligast?
    Åker du typ allt eller är du den som knappt åker nåt?

Är själv sådan som åker nästan allt. Tycker de är så himla skojGlad
    Gillar Balder väldigt mycket.

De enda jag egentligen inte åker nu är höjdskräcken, uppskjutet och nu då även den nya atmosfear.
    Åkte uppskjutet de första åren när den hade kommit men inte numer,

Åkte heller aldrig aerovarvet när den fanns pga man inte gillar att vara upp och ner så länge. När jag var 12 år så lurade mina kusiner upp mig i Top spin och jag tyckte inte de var någon höjdare när den stannade upp och ner...

Minns när man var runt 5-6 år att min mamma, moster, kusin åkte, som jag kallade de för tefatet, men som jag nu hittat på nätet att den hette Disco round. De var ju typ som tornardo fast inne samt att stolarna rörde ju på sig. Den var kul. Synd att den försvann så fort!

• Svar på tråden Liseberg
  • misplacedname

Top Spin var en favorit. Fortfarande sur att de skrotade den. Det enda jag inte åker är den som ersatt Tornado, spyr om jag åker såna. Flume Ride och Kållerado är nice på varma dagar.

• Sanjos

De blöta attraktionerna är ju självklart en hit att åka på varma dagar. Då behöver man inte bry sig så mycket om hur blöt man blev för man torkar ju så fort ändåTungan ute Skönt med lite svalka då med....

• Caranlachiel

Jag åker allt, dock kommer jag nog inte prova Atmosfear - den känns lite väl högt upp faktiskt... Hanghai har jag inte provat. Den enda jag verkligen får ångest av är Uppswinget. Vet inte varför men jag mår verkligen psykiskt dåligt av att bara stå i kön till den, och när jag väl åker så måste jag blunda. Tycker inte den är skön ens. Gillar dock allt annat. Kanonen är härlig, men alldeles för kort. SpinRock är skön och Jukebox är det ju bara sååå bra musik till!

Detta året är jag dock gravid och kommer inte kunna åka så mycket tyvärr...

BF 16 november
  • Sanjos

Har själv inte varit där på några år så jag har inte provat på Hanghai.  Hoppas på att få komma iväg dit i sommar. Riktigt längtarGlad

Svar på tråden Liseberg