• Glad i hågen

Kul liten billig julklapp till jobbarkompisar

Vi är några jobbarkompisar som brukar ge varann nåt litet kul. Men fantasin börjar tryta. I fjol hade alla köpt ljus till varann. Fast olika varianter som tur var, nån gav blockljus, en annan en liten smidesljusstake osv.
    Men vad kan man hitta på som inte är alltför traditionellt men ändå inte dyrt?

• Svar på tråden Kul liten billig julklapp till jobbarkompisar
  • Catha82

vad får det kosta?
    vad är det för kön?

• Glad i hågen

Tja, runt 50-lappen, det är ju mest bara på skoj.

Och det är tjejer. En som är nära pensionen, en i 40-årsåldern och en i 30-årsldern.

• Catha82

köp en påse te *ler* nått te med roligt namn liksom...finns massa olika sorter. Skulle jag gilla iaf.

• Catha82

ja *ler* så är det nått man använder

• Alec

Apropå te så kan jag tipsa om Champange te, det är ett rött te med äppel och champangesmak. Det är ljuvligt. Vi säljer 200 gram för 59 kronor på det café jag jobbar på, så det är säkert billigare i en butik där du köper per hg!

• Glad i hågen

Alec - det lät spännande! Två av tjejerna är tefantaster så det ska jag spana efter! Såg i en annan tråd tips om att man kan göra egen marmelad och sätta i fina burkar. Det är ju också kul komplement till te. Kanske hemgjorda skorpor också så får dom hela kittet.

• Alec

Eller så köper du koppar på secondhand. Där brukar det ju finnas helgalna koppar! Verkar så jobbigt att ställa sig och göra egen marmelad! ;)

• Glad i hågen

Ja... fast ger man bort begagnade grejer i julklapp..? Fast det vet ju inte dom förstås

• Alec

Klart man kan ge bort begagnade. Om det är roliga grejer! Du ska ju inte köpa vilken mugg som helst utan en mugg som passar just den personen! En utvald mugg helt enkelt ;) hahaah inte vet jag, man kanske inte gör sånt. Men det lät som en bra idé ;)

• princess of woolfs

Julkaffe tycker jag är mysigt, jag som inte dricker te alltså

• Catha82

man kan inte ge bort begagnat,,speciellt inte koppar,,,usch

• Karpet

Nej, jag skulle inte bli glad för en begagnad kopp i julklapp. Då använder jag hellre koppar jag redan har.

Svar på tråden Kul liten billig julklapp till jobbarkompisar