• Anonym

    vad är det som gäller (ansökan)



    Fråga 1:


    Om man redan skickat in anmälan om vilka förskolor man kan tänka sig och man ångrar sig vad gör man då?


    Jag vill t.ex ha mitt barn på den förskolan som ligger på plats nr.5 istället för ,förstahandsvalet.


    Måste jag välja nr.1 om jag kommer in på den?


    Fråga 2:


    Om jag t.ex vill mitt barn börjar dagis 1 mars (16månader) och man får plats innan måste man börja då?


    Vad är det som gäller?  Förstod inte ett smack vad han pratade om. 


    "Vi  kan ta in dom 4 månader tidigare från de att ni bestämt datum ni vill börja"


     


     


    Sen har jag seperationsångest då jag vet att min son är extremt mammig.


    Kan man få extra lång inskoling, eller finns de något annat man kan göra?


    Är det bäst att välja ett jätte bra dagis (10-15 minuters buss resa) eller ett okej dagis som ligger 2 minuters promenad väg bort?


    Hur ska man tänka


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 16:45
    vet inte ens om du är rätt person att fråga men tacksam om du kunde svara på någon av frågorna :)
  • Svar på tråden vad är det som gäller (ansökan)
  • Förskolepedagogen

    Hej!
    Det låter som om du är väldigt osäker på om ditt barn ska gå på förskola. Vill du eller måste du lämna ditt barn? Oavsett vad ditt svar är är det bäst att du själv är på det klara med vad du tycker. Det kommer att påverka din uppfattning.
    1) Ändra din kö placering till den ordningen du vill ha. Ring, platserna är nog tillsatta nu.
    2)Vet inte heller vad "han" menade. Ring och fråga.

    Inskolningen är till för både barn och förälder. När du vet vilken förskola ni ska gå på. Boka möte och berätta hur du känner.
    Jag hade valt den förskola jag tycker är bäst jämfört med resväg. Men hur vet du vilken som är bäst. Har du besökt dem? Eller går du på rykten?
    Lycka till?
    Mvh Inger

Svar på tråden vad är det som gäller (ansökan)