• Anonym (det kliar)

det kliar överallt på hela kroppen

ajjjjjj ja står inte ut längre! det kliar hela tiden på hela kroppen!!!!!!! Men jag ser inget konstig alls på min hud!!!! På ryggen, på armarna, ben, magen, överallt kliar det och min sambo står inte ut med mig längre när jag bara går runt kliandes!!!!!!!

Var skall jag vända mig???? På vårdcentralen kommer de inte att hjälpa mig. Skall gå till en allmänläkare på privat sjukhus????

Det kliar i huvudet också, i håret, jag är med händerna i håret hela tiden.

Kan detta vara mest någonting som har med stress att göra, att jag har mycket för mig, alltså någonting helt psykisk?????

hoppas ni kloka fl:are skall råda mig, annars så blir jag snart utkastad ur sovrummet......

tack tack!

• Svar på tråden det kliar överallt på hela kroppen
  • Anonym (här också)

Jag har haft o har fortfarande kvar det litegrann, liknande klåda...skitjobbigt!!!!!
    Jag provade att bada med olja i vattnet, för att utesluta att det berodde på torr hud. Det blev bättre för ett tag faktiskt. Men jag tror också att det kan bero på stress i mitt fall iallafall, det blir värre i perioder och jag ser inte speciellt torr ut i huden tycker jag.
    Sen kan du ju alltid kolla ifall du har löss?? då kan det "psyk-klia" på hela kroppen också. Hoppas det försvinner snart!

• Hannah74

Hmm, jag fick så av mina p-piller. Fattade inte alls det utan tillslut när jag nästan var galen av klåda så av en slump läste jag på biverkninssedeln till ppillerna. Där stod det att det var en ovanlig bieffekt..
    Sen kanske det kan vara att du är känslig mot tvätt/skölj meddel, det är jag. Måste använda alregitestade utan parfym. det blev värst när jag skulle sova. (Lakan, täcke, kudde)

• Anonym (det kliar)

alergi kanske? vad kan det vara för alergi i så fall, har någon av er det? Kvlasteralergi, eller vad heter det? Hur tar man reda på det?

• Mynta13

Prova förslaget härovan med bad med babyolja i. Så här års kan torrt inomhusklimat torka ut huden. Smörj in dig, speciellt efter kontakt med vatten, med en bra lotion, tex Nivea Q10 tycker jag är bra. Har själv haft "oförklarlig" klåda i många år tidigare, det är rena terrorn. Jag blev hjälpt av Efamol (naturprep) och solning på hudkliniken. Sommarsolen hjälper också. Prova att byta till sensitive tvättmedel och sköljmedel utan parfym. Växlande kallt/varmt kan även det framkalla klåda. Tänk efter om/när det blir värre och vad du har gjort/ätit/varit då. Lycka till!

• Anonym (det kliar)

tack Mynta! Ja, jag tror du har en poäng där- med växlande varm-kallt. Skall kontakta en allmän läkare på måndag. Men tack för dina goda råd!

• Vjestica

Jag har också haft klåda.Så jag blivit helt galen.
    Men var hos min husläkare och fick allergitabletter cetrizin som jag tar en om dagen.
    Efter det har min klåda slutat,förutom om jag nångång glömmer att ta den.

Vjestica

• Teskedsgumman83

På mig kliar det också sådär över hela kroppen och i hårbotten , ja överallt, har en sådan period just nu, men för min del verkar det bero på stress. Ser heller inget kosntigt på min kropp och jag använder skonsamt tvättmedel och kliet går inte bort med allergitabletter. Har haft de så här så länge jag kan minnas i perioder, och det är superjobbig särskillt på natten.

• Blue Orchid

Är du gravid???
    Jag hade en ooootrolig klåda de första 5 veckorna under min grav...nu har det slutat som tur e men jag höll ju på att bli tokig!

• tvilling77

Jag har en kompis som hade klåda över hela kroppen, hon hade dåliga levervärden..så jag tycker nog att du ska kolla upp det!

• Anonym (det kliar)

tack så mycket för alla goda råd! skall till en allmän läkare nästa vecka! det är fruktansvärt fortfarande, igår kväll satt jag uppe 2 timmar och kunde inte sova pga det.

jag återkommer!

• Anonym (det kliar)

det berodde på ett bakterie som de har hittat i min mage! De heter helikobakterier och kan orsaka magsår och magcancer, skit jobbigt! denna bakterie provocerar dermatologiska reaktioner som jag hade, med klåda på hela kroppen.

ville bara informera er!

Svar på tråden det kliar överallt på hela kroppen