• Girlinthecity

Bra ställe att äta lunch på i Falun?

Jag vill ha tips på bra lunchställen i Falun en lördag. Jag vill inte äta på någon flottig vägkrog som luktar matos, men heller ingen  lyxrestaurang, utan ett trevligt ställe med bra och god mat helt enkelt!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Bra ställe att äta lunch på i Falun?
  • MattiasFru

Pitchers tycker jag också är härlig, men kanske en aning dyrare? Hm, tzatziki eller hur det nu stavas,. det har dom ju jättegod mat! det rekommenderar jag också!

• Girlinthecity

Tack för era svar!

Är tzatsiki ett ställe alltså, inte själva rätten?

• VärldensbästaH
    Girlinthecity skrev 2011-06-16 21:38:09 följande:
    Tack för era svar!

Nä det är ett ställe :)

Det finns ju några sushiställen också om du gillar det? dom har lite annat också..
  • Girlinthecity
    VärldensbästaH skrev 2011-06-16 21:41:08 följande:
    Nä det är ett ställe :)

Det finns ju några sushiställen också om du gillar det? dom har lite annat också..
    Nej, inte sushi tack :)

Fler förslag?
  • MattiasFru
    Girlinthecity skrev 2011-06-16 21:38:09 följande:
    Tack för era svar!

precis, det är ett ställe såg att jag av någon anledning skrivit "det har dom ju jättegod mat" jag menade ju såklart där har dom ju jättegod mat!
  • VärldensbästaH
    Girlinthecity skrev 2011-06-16 21:51:47 följande:
    Nej, inte sushi tack :)

Fler förslag?
    Är du på genomresa och bara stannar till för mat? Om du ska vara i Falun över dagen och därmed äta lunch också så ser jag inte att du egentligen behöver ett bestämt ställe innan?

Tro det eller ej (hihi) så har Falun vad många andra städer har typ Mc Donalds, Max, pizzerior, lunchbufféer- varierande från typ Åhlens till lite finare varianter, många ligger längst gågatorna, det kommer inte vara nå problem :)
  • Girlinthecity
    VärldensbästaH skrev 2011-06-17 07:45:29 följande:
    Är du på genomresa och bara stannar till för mat? Om du ska vara i Falun över dagen och därmed äta lunch också så ser jag inte att du egentligen behöver ett bestämt ställe innan?

Tro det eller ej (hihi) så har Falun vad många andra städer har typ Mc Donalds, Max, pizzerior, lunchbufféer- varierande från typ Åhlens till lite finare varianter, många ligger längst gågatorna, det kommer inte vara nå problem :)
    Ja, vi är på genomresa och ska bara äta där. Nej tack till McDonalds och Max.
  • Venna

Hur är det uppe vid regementet? De har ju sjukt bra mat, men är det öppet på helger?

• MattiasFru
    Venna skrev 2011-06-17 20:50:37 följande:
    Hur är det uppe vid regementet? De har ju sjukt bra mat, men är det öppet på helger?
    Vad är det uppe vid regementet? och vart vid regementet? det har jag missat
  • MattiasFru
    Venna skrev 2011-06-17 23:19:51 följande:
    Finns det inte en restaurang där?!
    Nu blev jag förvirrad, haha...

Jo, nu hittade jag:

www.dalasalen.se/

De brukar ha jättebra mat!
    Aha, det ligger inte där jag brukar gå, därför jag missat det! Men det måste man ju prova på någon dag, lät som jättegod mat!
  • VärldensbästaH
    MattiasFru skrev 2011-06-17 23:29:22 följande:
    Aha, det ligger inte där jag brukar gå, därför jag missat det! Men det måste man ju prova på någon dag, lät som jättegod mat!
    Ja det är ett jättebra tips tycker jag också, riktigt god mat!

Men tror tyvärr inte det är öppet på helger...
  • alla signaturer upptagna

jättegod kinamat mittemot en galleria på gågatan!
    Vet inte vad det heter men typ 2 lejonpelare utanför. 

• Sonali

Om du tycker om indisk mat finns det en restaurang i borlänge ca 20-25 min bilresa från falun. Riktigt gott!

• grata

Salladerna på ett av caféerna i nya Falangallerian är jättegoda! Kommer inte ihåg vad caféet heter, finns bara två där och det är inte Waynes jag menar.

Svar på tråden Bra ställe att äta lunch på i Falun?