• koko

Hur länge får er 14 åring vara ute?

som rubriken lyder... hur länge får en 14 årig tjej vara ute vardag respektive helg, skola eller under lov....

• Svar på tråden Hur länge får er 14 åring vara ute?
  • Eisa

oj finns det gränser för sånt? jag kom och gick som jag ville

• koko

Vi vill sätta gränser då hon på bara en månads tid gått från lugn och samtalsbar till en tjej med attityd och byte av kompisar. känner inte de nya kompisarna och vill inte tappa kontrollen.

• shitvadjaghatar
    koko skrev 2011-06-16 22:02:14 följande:
    Vi vill sätta gränser då hon på bara en månads tid gått från lugn och samtalsbar till en tjej med attityd och byte av kompisar. känner inte de nya kompisarna och vill inte tappa kontrollen.
    Låter vettigt.

Jag tycker att det beror helt på vad dom gör. Vet du att dom är hos någon och kollar på film och föräldrarna är hemma, är hon hos någon som bor långt bort, är dom på bio osv osv.

Men vid 24:00 tycker jag är en bra tid för en 14-åring om man bara är ute.
    Skolkvällar skulle jag säga 22-23:00
    Är man på bio så kommer man väl när man kommer antar jag, är man och kollar på video, då skulle jag knappt sätta en gräns.

Min tjeje är bara 11 år, men tiden går fort. Svårt det här.
  • Lindzie

Min son på snart 14 ska vara hemma 22 på vardagarna o 23 på helgerna om dem inte kollar på film hos någon eller spelar data hemma hos någon ...

Jag anser inte att det finns någon anledning att bara hänga omkring ute till tolv, ett på natten !

• Tazzme

När jag var 14 så skulle jag väl vara hemma typ runt kl. 23 på vardagskvällar, om man var hos någon kompis. Om det var skolavslutningshelg, midsommar eller liknande, så att man gick omkring och drällde på stan eller var på fest hos någon kompis så vill jag minnas att jag skulle vara hemma kl. 01. Sen fick jag väl vara ute till kl. 02, då jag visat att jag kunde "bete mig som folk" och inte ställde till en jäkla massa Glad

Tycker det är bra att tonåringar har tider de ska passa! För OM det hade hänt något, och man blivit nerslagen och låg och förblödde i en buske någonstans (typ..) så hur hade mamma vetat när hon skulle börja söka efter en, om man inte hade några tider att passa. Bara en sån sak.
    Minns att jag resonerade likadant med mina kompisar redan då, i tonåren. Och då var jag nog ändå inte någon liten ängel...

• Stardust74

För oss är det viktigt att vi har kontakt med vår dotter de gånger hon är ute om kvällarna. Hon är inte ute med kompisar särskilt ofta, men om hon är det så brukar hon komma hem vid 22. Då har hon tröttnat. Det brukar vara lättast att sms:a med henne och skulle det bli senare så möter vi upp henne så hon inte går själv hem.

• etthjerta

När jag var fjorton så fick jag vara ute till 22.00 på vardagarna och hur länge jag ville på helgerna så länge dom visste var jag var och att vi inte höll på med nåt dumt Tungan ute

Svar på tråden Hur länge får er 14 åring vara ute?