Min man vaknar inte av barnskrik på näterna...
Vi har en tjej på 2,3 och en på 8 veckor. Båda sover lite oroligt av olika anledningar. Bebisen äter var tredje timme och kan ibland inte somna om. 2-åringen tappar nappen, drömmer, sparkar av sig täcket och fryser och vaknar i snitt en gång var natt samt vill stiga upp runt 06.30. Sedan minstingen kom sover jag max 3,5-4 timmar om dygnet och har sällan möjlighet att ta igen tiden på dagen. Vi bor inte i Sverige så stora barnet är ej på dagis mer än 2 dagar i veckan. Min man jobbar oregelbundna tider och är ofta ledig på förmiddagarna, dessutom har jag ingen bröstmjölk utan ger mjölkersättning så teoretiskt skull han kunna stötta på natten. Problemet är att han sover djupt. Riktigt djupt. Han vaknar inte spontant av barnskrik förrän efter låång tid utan jag måste klappa på honom och säga till minst en gång, oftast två gånger rejält. Då går han upp astrött och värmer på mjölk, kollar till 2-åringen mm. Jag gör dock 80% av jobbet på natten även om han hjälper mig. Och i o m att jag ändå måste vakna och väcka honom känns det som att jag lika gärna kan göra allt själv.
Efter ett träningsuppehåll under graviditeten är jag nu igång igen och även om jag anpassar det efter kroppen tränar jag hyfsat hårt, ca 5 ggr i veckan. Jag behöver sömn och känner att jag är på gränsen till vad jag klarar.
Fler som är trötta??