• Anonym

min kille satt å stirrade på mig då jobbet!Varningstecken

Jag har precis börjat sommar jobba på ett äldreboende. Jag och min kille träffades för 4 månader sedan har aldrig sett några tecken lr annat på att han skulle vara svartsjuk eller kontrollerande utan väldigt lugn. Men man visar ju inte sina dåliga sidor i början av ett förhållande heller.

Hur som helst igår så var jag på jobbet å vi tog några boende med oss ut på promenad jag och en kollega, vi sitter på en parkbänk i ca 30 min, smsade min kille och fråga vad han gjorde och skrev vad jag gjorde. Efter ett tag så ser jag att min kille sitter i bilen och stirrar på oss han sitter kavr ända tills vi går i ca tio min. För mig känndes det väldigt obehagligt. JAg fråga honom när jag slutade vad fan han höll på med, fick till svar att han saknade mig så mkt han bad om ursäkt många gånger, men jag kan inte släppa detta.

Ska jag ta det som en varningssignal för en kontrollerande pojkvänn med svartsjuka,mm lr hur hade ni gjort

• Svar på tråden min kille satt å stirrade på mig då jobbet!Varningstecken
  • The Plantan

Stalkervarning i min bok iaf.

Love is like Heaven, but hurts as HELL
  • hervor

Avvakta och se. Gör han liknande saker fler gånger, eller vill att du ska redogöra exakt för vad du har gjort etc = varning. Händer det bara någon gång ibland och han inte verkar kontrollerande i övrigt, kan det dock lika gärna handla om att han är nyförälskad och hade tråkigt just då.

Är han överdrivet svartsjuk och potentiellt farlig, kommer du att märka det. Då kommer han att dyka upp överallt, eller vilja veta ALLT du gör... Och bli sur eller aggressiv om du inte kan eller vill redogöra i detalj. Sånt ska man alltid passa sig för, men det är för tidigt att säga än. 

• Mevea

Hur är han annars? Det normala hade väl varit att han gått ur bilen och kommit fram för att säga hej åtminstone... eller du gjort det? men ja, jag hade ju lagt det på minnet iallafall...

• hervor

Det märkliga är väl inte att han dök upp (om det inte händer för ofta), utan varför han inte gick fram och sa hej? Visst, du jobbade, men...

DET kan jag tycka är lite konstigt, men nu har han bett om ursäkt och händer det inte igen, tycker jag inte att du ska oroa dig. Händer det fler gånger utan att han försöker ta kontakt med dig eller visa att han är där, kan det hända att han försöker "kolla" dig. Så att du verkligen är på jobbet och inte med nån annan etc. Och ja, DET är en stor fet varning! Men som sagt, det beror på hur han beter sig i övrigt.

• Hallonmumsan

jag hade tagit det som en varning men kanske inte dumpat honom för endast en gång.
    Min styvfar gjorde alltid så även med oss barn om vi träffade kompisar och så. HAn var ingen snäll man så ta detta som en varning.

• Anonym (1)

Personligen skulle jag ta det som en varning - ja, men det finns ju sätt att testa honom (utan att utsätta sig själv för risker). Ett exempel är att tänka på att vara lite mer luddig. Inte berätta exakt vart du är, utan snarare - jag är ute och går en sväng. Eller, jag är och handlar. Jag är och fikar osv, osv. 
    Klarar han sig med den informationen hade jag nog inte oroat mig speciellt mycket, men börjar han gång på gång vilja veta exakt vart så hade jag dragit öronen åt mig fortare än kvickt.  

Hoppas verkligen att det bara var ett sammanträffande eftersom du verkar gilla honom TS. 

• Anonym

Han har ju inte visat andra svartsjuka sidor, han nöjer sig med luddiga svar om han frågar något, när vi varit ute på fest har han inga problem med att jag umgås med andra könet inte heller att jag får kramar, det hade varit en annan sak om han kommit ut ur bilen i stället för att bara sitta å glo.

• The Plantan
    Anonym skrev 2011-06-17 09:45:19 följande:
    Han har ju inte visat andra svartsjuka sidor, han nöjer sig med luddiga svar om han frågar något, när vi varit ute på fest har han inga problem med att jag umgås med andra könet inte heller att jag får kramar, det hade varit en annan sak om han kommit ut ur bilen i stället för att bara sitta å glo.
    Han kunde ju ha skickat ett sms och frågat om det va okej att komma fram och hälsat, inte bara suttit och glott :D
    Love is like Heaven, but hurts as HELL
  • Anonym

Åh vad läskigt!!
    varning ja, han borde, precis som det nämnts, skickat ett sms å frågat om han kunde gå fram å hälsa. Creapie -ja!

Svar på tråden min kille satt å stirrade på mig då jobbet!Varningstecken