• Blåbär

Bästa spjälsäng på IKEA?

Vi tittade på lite spjälsängar på IKEA när vi var där sist, och en del ser så ostabila ut. Har ni köpt eller tänkt köpa sängen där eller vad har ni för ideér?
    Såg även på några skötbord men jag tyckte ingen var speciellt smart förutom den man hänger på badrumsväggen, men vi har kakel så jag vet ej om det är bästa lösningen.

Vore bra i kul att veta hur ni har tänkt er!!

• Svar på tråden Bästa spjälsäng på IKEA?
  • Akela

Det blir kanske någon från IKEA - vi har inte hunnit fundera så mycket på det. Eller så kan vi tubba våra föräldrar att köpa både säng och vagn (vi tänkte be dem hjälpa till). Fast ungen behöver ju ingen egen säng förrän vi tröttnar på att ha den i vår. Kanske en stor tvättkorg går bra ett tag.

• Lilo

Hej hopp
    Vi köpte vår spjälsäng på IKEA för ca 3.5 år sedan när vår dotter föddes. Minns inte vad den heter men det var inte den billigaste utan en med lite svaravade spjälor och inte helt raka typ. Den var vi helnöjda med.
    Idag har hon växasängen Ateles(oxå ikea) som jag varmt rekommenderar.
    Skötbordet blev en uppblåsbar skötmadrass på tvättmaskinen. Funkade utmärkt förutom om man behövde byta precis när maskinen centrifugerade, men det gick ju alltid att lösa :)

• Kaninmamma

Vi har köpt spjälsängen DIKTAD från ikea. Och ska även köpa den skötbordet och garderoben som matchar (samma serie). Vi är nöjda med den, i alla fall. Vår säng är inte ostabil.

• Fille Fjonkan

Vi har den äggformade spjälsängen från IKEA och den är väldigt stabil (och fin ). Inte så praktisk kanske om man vill kunna ha den direkt mot sin egen säng och plocka bort några spjälor eller en långsida som jag har hört att en del gör. Inte heller helt praktisk om man vill ha vyssan lull-tassar (efterom den har 5 ben), men vi gillar den

Jag tor inte att den säljs längre, dock. Inte i Kungens Kurva i alla fall...

• truckergirl

Vi skulle köpa barnsängen på Ikea men kollade botten på sängarna och de var tunna. Kolla in sängarna ordentligt. Den lite dyrare sängen var det tjockare botten i. Men smaken är olika. Sängarna var jättesnygga men jag tyckte inte om att det var en tunn skiva som botten.

• Kristin

Jag köpte "snigel", billig och bra

• Amanda och Cevins mamma

Hej! Vi har köpt BRIO Moon på babyland, den kostade ca.2000:- men är helt klart värt det för den är sänkbar i sidan så man kan ha den länge och till fler barn om man tänkt skaffa sig ett gäng! =) Sen så skötbord köpte vi i gulan för en hundring men dom finns nya oxå för ca 7-800:- och det är ett sådant som man stället på badkaret, det tar ingen plats och är jätte smidigt tycker vi, man fäller bara upp det mot väggen när man ska duscha och vill man duscha 2 så lyfter man av det! Hur smidigt som helst tycker vi.. Hoppas du fått lite tips nu! Kram

• Vilmagbg

Enlig ett test i Vi föräldrar (www.viforaldrar.se) som jag läste härom dagen. Var IKEAS säng Gulliver och en säng från Kaxholmen (tror den hette Nina) dom enda som godkändes av de 13 som dom testade.
    Lycka till i djungel !!! :)

• helenasthlm

Jag gillade inte IKEA sängarna....de ser så ostabila å taniga ut. Jag har hittat en på Bonti (antikbetsad) jätte fin å inte alls dyr ca 1500:-. Lycka till med letandet.

Svar på tråden Bästa spjälsäng på IKEA?