• Anonym (Hjälp!)

Analbesvär

Har sedan min förlossning haft analbesvär, började med att det blödde en del när jag gick på toa och gjorde jätteont, kändes som analsprickor (alltså att huden sprack upp) och jag köpte salva som skulle hjälpa (pratade med mvc som sa att jag skulle prova det för det är tydligen vanligt att man får besvär efter graviditet). Det har gått ca 5 månader nu och det gör fortfarande ont ibland och blöder (till och från ungefär varannan vecka är ok). Jag är inte förstoppad när det händer så jag förstår inte riktigt varför det inte slutar!
    Nu ser det ut som flikar som ibland blir ömma och liksom hårda, tror inte att det är hemorrojder för det är liksom inga kulor.
    Någon som har tips på salvor eller liknande som hjälper? 

• Svar på tråden Analbesvär
  • Anonym

Xyloproct suppar OCH salva.

• Anonym (Hjälp!)
    Anonym skrev 2011-06-17 10:20:02 följande:
    Xyloproct suppar OCH salva.
    Jag tror det var den salvan jag hade, skulle vara i kylskåp. Jag ska prova det igen och supparna med.
  • Anonym
    Anonym (Hjälp!) skrev 2011-06-17 10:23:34 följande:
    Jag tror det var den salvan jag hade, skulle vara i kylskåp. Jag ska prova det igen och supparna med.
    Gör de, jag hade precis samma besvär efter min förlossning och detta hjälpte. Men kontakta din vårdcental om inte de upphör, det är inte bra att blöda därifrån och många har jag läst har fått bestående men.
Svar på tråden Analbesvär