• Anonym (tampongen)

Sover du med tampong? Använder du enbart tampong? Vad är ditt mensskydd?

Ja.. Som rubriken lyder =)

Brukar du sova med tampong?
    Använder du bara tampong på dagen eller har du mensskydd också
    utifall att det skulle "rinna ut"?

Eller har du något helt annat mensskydd du kan rekommendera?

Tack! =)

• Svar på tråden Sover du med tampong? Använder du enbart tampong? Vad är ditt mensskydd?
  • mikroE

Menskopp! Jag märker knappt när jag har mens längre. Jag skulle säga att den har alla tampongens fördelar och inga av dess nackdelar (för mig: torrhet, svårigheter att hitta rätt storlek, lätt att få ont av den). Alla kvinnor borde ha menskopp!

• wiickan

Hänger på: Menskoppen är mitt bästa köp, alla kategorier. Skulle inte klara mig utan den.

• Anonym

Nej, jag använder inte tampong på natten, då har jag binda eller trosskydd. På dagen växlar jag lite beroende på hur det känns.

• Anonym

Om jag sover med tampong brukar jag ställa klockan så att jag går upp och byter en gång under natten. Känns mycket säkrare att ha tampong överlag, risken för läckage är väldigt liten så jag föredrar det.

• Nelia82

Man ska väl inte sova med tampong? Finns något som heter tampongsjukan, och den är inte rolig att få har jag hört.

Jag sover aldrig med tampong iaf.

mikroE skrev 2011-06-17 11:43:29 följande:
    Menskopp! Jag märker knappt när jag har mens längre. Jag skulle säga att den har alla tampongens fördelar och inga av dess nackdelar (för mig: torrhet, svårigheter att hitta rätt storlek, lätt att få ont av den). Alla kvinnor borde ha menskopp!
    Menskopp kommer jag prova efter den här gravidititeten, har hört mycket gott om den. Dock undrar jag hur jag ska göra på toaletten på jobbet, vi har inget handfat inne på själva toan, utan ett gemensamt utrymme där vi tvättar händerna. Då går det nog inte. Inte så fräscht att stå där och tvätta en menskopp om någon kollega kommer in... Hur gör du när du inte är hemma och måste tömma menskoppen?
  • Anonym

Jag använder bara tampong, och jag sover med den. Det är ingen fara att göra det, så länge man ser till att byta som man ska! Tycker bindor är vidrigt! Tamponger är det smidigaste för mig.

• Anonym (Binda)

Jag har alltid använt bindor och trosskydd, aldrig tampong. Nuförtiden är det märket Always jag kör med, med "vingar", och på nätterna de extra långa. Menskopp skulle vara intressant att testa. Men nu har jag kört med bindor i 35 år. Och trots att jag fortfarande har regelbunden mens så kommer den ju att avta under de kommande 5 åren eller så. Så varför trassla? Jag kör nog på med det jag har varit nöjd med hittils. Men när jag var 10-11 år och fick mens, då var bindorna inte så tunna och bra som nu, kan jag säga. Mycket otympligt! Men som 10-åring kändes inte tampong aktuellt.

• MirandaNallen

Lånar tråden TS och undrar var alla som använder menskopp har köpt den?

• Anonym

Jag använder endast binda som dag och natt. Allways ultranight funkar perfekt på dagen och på natten! Tycker inte om tampong eller annat.

Svar på tråden Sover du med tampong? Använder du enbart tampong? Vad är ditt mensskydd?