• Millie84

Ska döpa stugan till ett fint sommarnamn, några förslag?!

Hejsan! :)

Vi hade tänkt att döpa vår lilla röda stuga med vita knutar till något fint sommarnamn. Här står det still, så det hade varit snällt om någon kunde ge några förslag?! :)
  • Svar på tråden Ska döpa stugan till ett fint sommarnamn, några förslag?!
  • Annika i Gbg

Gör något fint av era namn/efternamn. Typ "KarlssonsRo". Eller platsen stugan ligger på. "Sjötorpet". Använd ett känt ord-led och lägg till ett vackert ord.

Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • She is Me

Kan du beskriva hur ich var stugan ligger i skog vid strand sjö el liknande? Man kan kolla efter gamla kartor på nätet om det finns något namm som passar, det var så vi hittade namnet till vår gård.

• Lady Namárië
    BymBym skrev 2011-06-17 12:57:16 följande:
    Hjärterum
    Eller "Dass" kanske?

TS, jag undrar också hur stugan ligger. har den några särskilda egenskaper som ni uppskattar extra mycket (kvällssol, avskildhet etc.) som skulle kunna inspirera till ett namn?
    So say we all
  • Millie84

Ohh tack allihopa! Nu får jag också massa inspiration! Stugan ligger uppe på en kulle med utsikt över en sjö, runtom finns flera små stugor, det är en liten kolonilott så det finns massor av grönskan omkring. Det sås grönsaker, örter, frukt och blommor i massor! Det är så gott som alltid sol om dagarna just på plätten man hör folk bada i sjön och ibland ser man rådjur strosa omkring. Helt otroligt avslappnande plats.

Fortsätter fundera.. har dock fått väldigt bra namnförslag och tips som går att jobba vidare på ;)

• Millie84
    Esmiso skrev 2011-06-17 13:08:14 följande:
    solglänta
    Det har vi också funderat på! Det är faktist väldigt fint!
  • Esmiso
    Millie84 skrev 2011-06-17 13:11:20 följande:
    Det har vi också funderat på! Det är faktist väldigt fint!
    =)
    Millie84 skrev 2011-06-17 13:10:37 följande:
    Ohh tack allihopa! Nu får jag också massa inspiration! Stugan ligger uppe på en kulle med utsikt över en sjö, runtom finns flera små stugor, det är en liten kolonilott så det finns massor av grönskan omkring. Det sås grönsaker, örter, frukt och blommor i massor! Det är så gott som alltid sol om dagarna just på plätten man hör folk bada i sjön och ibland ser man rådjur strosa omkring. Helt otroligt avslappnande plats.

Fortsätter fundera.. har dock fått väldigt bra namnförslag och tips som går att jobba vidare på ;)
    solkullen
    glädjen
  • Millie84

Sommaräng, Sommarvinden, Solplätten, Junisbo (det är finast där under juni månad!) hmf..

Svar på tråden Ska döpa stugan till ett fint sommarnamn, några förslag?!