• minignagarn

Torr nattetid MED blöja, men kissar på sig UTAN blöja !?!? Pkykologiskt??

Har en 3 åring som är 100% torr MED blöja på natten men så fort vi tar bort den nån natt för att testa så kissar hon på sig.....???? Varför ?? Måste ju va nåt psykologist? Eller?
    Hon är torr dagtid sen ett halvår tillbaka.

• Svar på tråden Torr nattetid MED blöja, men kissar på sig UTAN blöja !?!? Pkykologiskt??
  • vetvadjagvill

låt blöjan sitta på då... om den är torr kan hon ju använda samma blöja nästa natt igen..

• minignagarn
    vetvadjagvill skrev 2011-06-17 14:12:53 följande:

låt blöjan sitta på då... om den är torr kan hon ju använda samma blöja nästa natt igen..

Ja det är ju det vi gör, ja vi använder samma 2 nätter sen är den för knölig.. Frågan va varför det blir så? Måste va nån spärr? Har du vart med om samma eller?
  • Lizette4barn

Jag hade prövat ett tag utan blöjor. Jag tror barnet blir osäkert om man velar hit och dit med blöja. Vi har tagit bort nattblöjan samtidigt som dagblöjan med våra och det har fungerat. Alla barn är givetvis olika och det är du som kan ditt barn bäst. Mitt råd är ändå att vara tydlig samt visa tilltro till barnet.

• Plutten och Liten

Vi hade samma problem men bestämde oss till slut för att fortsatta utan blöja. Efter en vecka så var det slut med olyckorna och nu kallar sonen på oss om han behöver kissa på nattenGlad  Lycka till!

• minignagarn

Tack för era svar, lägger blöjan "på hyllan" efter semestern, nu ska vi ut och ränna och då känns det inte kul med olyckor i andra folks sängar :) Håll tummarna :)

Svar på tråden Torr nattetid MED blöja, men kissar på sig UTAN blöja !?!? Pkykologiskt??