• 0rion

kan en frisör fixa mitt hår?

jag har hår ner till brösten ungefär med en mörkblond utväxt på cirka 5 cm. Övirga håret är intensivtonat (hemma) och ska vara brunt, men är snarare en blandning av brun+koppar+mörkbrun...

Då till frågan, kan en frisör hjälpa mig att få tillbaka mitt hår till min naturliga färg? Eller är det kört.

Visst jag kan låta håret växa ut, men det är inte så fint med en lång utväxt plus att jag har sparat för att få såhär långt hår ett bra tag så jag vil helst inte klippa av det när utväxten blir lagom lång.
    Däremot skulle jag kunna kapa av det en bit om det gick att få tillbaka min naturliga hårfärg.

• Svar på tråden kan en frisör fixa mitt hår?
  • MsProud

Prova att slänga i Colour B4 :)

Det är en avfärning som inte bleker utan tar bara bort färgen du färgat över din normala färg.
    Funkade på mig :) Finns att köpa på kicks, city gross, ica maxi tex :)

• Joeline

Jag skulle absolut inte experimentera själv i det läget. Du kan be en frisör slinga ditt hår så att man ljusar upp den färgade delen och färgen på så sätt blir mer lik din egen, den mörkblonda du har i botten. Risken om du börjar själv med avfärgning etc är att en seriös frisör inte vill hålla på med mer avfärgning, eftersom man inte vet hur preparaten ska reagera med de preparat du använt själv.

• 0rion
    MsProud skrev 2011-06-17 15:30:41 följande:
    Prova att slänga i Colour B4 :)

Det är en avfärning som inte bleker utan tar bara bort färgen du färgat över din normala färg.
    Funkade på mig :) Finns att köpa på kicks, city gross, ica maxi tex :)
    men denna toning har suttit i i kanske 1 ½-2 år, så jag tror inte en avfärgning hemma hjälper :/
    Joeline skrev 2011-06-17 15:33:31 följande:
    Jag skulle absolut inte experimentera själv i det läget. Du kan be en frisör slinga ditt hår så att man ljusar upp den färgade delen och färgen på så sätt blir mer lik din egen, den mörkblonda du har i botten. Risken om du börjar själv med avfärgning etc är att en seriös frisör inte vill hålla på med mer avfärgning, eftersom man inte vet hur preparaten ska reagera med de preparat du använt själv.
    jag vågar nte experimentera själv heller:/ ska sluta upp med hemmafärgningar.  jag har gått från svart till blondt förut och fick dras med rödorangaslingor och jag vill inte se ut så igen. jag skulle antingen vilja få hela håret så likt min egen som möjligt, annars låter jag det växa ut.
  • Gryntroll

En frisör kan antagligen slinga i din naturliga färg, så att utväxten blir mindre markant och det övriga håret går ihop mera med din ursprungliga hårfärg. Succesivt med att du klipper dig kommer det gamla färgade att klippas bort.... 

Så fick det bli för mig när jag fick mina "naturliga" sommar bleka slingor lite väl blekta (läs såg ut som en "rysk gatuflicka"

Lycka till!

• 0rion
    Gryntroll skrev 2011-06-17 15:55:57 följande:
    En frisör kan antagligen slinga i din naturliga färg, så att utväxten blir mindre markant och det övriga håret går ihop mera med din ursprungliga hårfärg. Succesivt med att du klipper dig kommer det gamla färgade att klippas bort.... 

Så fick det bli för mig när jag fick mina "naturliga" sommar bleka slingor lite väl blekta (läs såg ut som en "rysk gatuflicka"

Lycka till!
    det går alltså inte att fixa hela håret på en gång? jag vill bara inte ha randigt hår igen
  • Joeline
    0rion skrev 2011-06-17 17:20:06 följande:
    det går alltså inte att fixa hela håret på en gång? jag vill bara inte ha randigt hår igen
    jo, det är det en frisör gör. Fixar hela håret på en gång, alltså. Slinga eller helfärga är ju upp till frisören, men som frisör hade jag valt att lägga mkt slingor (som alltså blir som en helfärgning) för att det blandar sig bättre då och man får en mer naturlig melering i färgen än om man ska försöka färga in dina längder i exakt samma nyans som din utväxt.
  • 0rion
    Joeline skrev 2011-06-17 18:46:21 följande:
    jo, det är det en frisör gör. Fixar hela håret på en gång, alltså. Slinga eller helfärga är ju upp till frisören, men som frisör hade jag valt att lägga mkt slingor (som alltså blir som en helfärgning) för att det blandar sig bättre då och man får en mer naturlig melering i färgen än om man ska försöka färga in dina längder i exakt samma nyans som din utväxt.
    jo men då kommer det väl krävas fler frisörbesök? jag vill liksom undvika att bli randig alternativt röd/orange/gul.
  • Joeline
    0rion skrev 2011-06-17 18:52:23 följande:
    jo men då kommer det väl krävas fler frisörbesök? jag vill liksom undvika att bli randig alternativt röd/orange/gul.
    svårt att säga när man inte vet hur du ser ut. Gå och konsulta en frisör tycker jag! =)
  • 0rion
    Joeline skrev 2011-06-17 19:08:30 följande:
    svårt att säga när man inte vet hur du ser ut. Gå och konsulta en frisör tycker jag! =)
    ja jag ska göra det. Jag ångrar mig så att jag färgat över min naturliga hårfärg :(!
Svar på tråden kan en frisör fixa mitt hår?