Hon slog barnet på rumpan på lekplatsen.
Jag var på lekplatsen med min dotter innan idag. Det är en ganska stor lekplats med både gungor, rutschkana, sandlåda, linbana och en liten vattenkran med en ränna som sedan leder vattnet ner i sandlådan. Min dotter älskar denna kranen och var gång vi går dit är hon mer eller mindre blöt efteråt efter att ha fyllt spannar och vattenkannor och hällt till höger och vänster. Idag när jag var på lekplatsen ser jag en liten pojke på runt 1,5 som leker med vattenkranen. Det är rätt bra sprut i den om man ställer den på max och när han ska fylla sin lilla sandleksak rinner ibland vattnet längsmed den och på hans kläder. Var gång detta händer reagerar även mormorn med ett "hooo" och rusar fram för att minimera skadan. (Mormorn sitter på en bänk 6 meter bort typ). Det händer även att hon daskar till pojken i rumpan lite lätt och bär bort honom för att han ska leka med annat. Barnet reagerar inte som om han hade ont och protesterar inte över att bli bortburen.
Jag blev lite irriterad över detta och tycker det är ett märkligt beteende, särskilt på en lekplats. Jag menar vad TROR hon egentligen ska bli resultatet om en sån liten pojke leker med en vattenkran? Tag på regnställ om han inte får bli blöt, för 17!!. Är det barnmisshandel även om det inte gör ont på barnet (Om det nu var så)??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-17 18:05
Jag vill bara betona att jag inte alls menar att det var fel att bära bort barnet. Bara att jag tyckte det var onödigt att slå det på rumpan. Tycker det är ett konstigt sätt att markera på. Men absolut- att begränsa leken är ju naturligtvis inget konstigt!!