• Amazina

Hon slog barnet på rumpan på lekplatsen.

Jag var på lekplatsen med min dotter innan idag. Det är en ganska stor lekplats med både gungor, rutschkana, sandlåda, linbana och en liten vattenkran med en ränna som sedan leder vattnet ner i sandlådan. Min dotter älskar denna kranen och var gång vi går dit är hon mer eller mindre blöt efteråt efter att ha fyllt spannar och vattenkannor och hällt till höger och vänster. Idag när jag var på lekplatsen ser jag en liten pojke på runt 1,5 som leker med vattenkranen. Det är rätt bra sprut i den om man ställer den på max och när han ska fylla sin lilla sandleksak rinner ibland vattnet längsmed den och på hans kläder. Var gång detta händer reagerar även mormorn med ett "hooo" och rusar fram för att minimera skadan. (Mormorn sitter på en bänk 6 meter bort typ). Det händer även att hon daskar till pojken i rumpan lite lätt och bär bort honom för att han ska leka med annat. Barnet reagerar inte som om han hade ont och protesterar inte över att bli bortburen.

Jag blev lite irriterad över detta och tycker det är ett märkligt beteende, särskilt på en lekplats. Jag menar vad TROR hon egentligen ska bli resultatet om en sån liten pojke leker med en vattenkran? Tag på regnställ om han inte får bli blöt, för 17!!. Är det barnmisshandel även om det inte gör ont på barnet (Om det nu var så)??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-17 18:05
    Jag vill bara betona att jag inte alls menar att det var fel att bära bort barnet. Bara att jag tyckte det var onödigt att slå det på rumpan. Tycker det är ett konstigt sätt att markera på. Men absolut- att begränsa leken är ju naturligtvis inget konstigt!!

• Svar på tråden Hon slog barnet på rumpan på lekplatsen.
  • vt1

Varför frågade du inte på plats istället för att böla ut på nätet? Vad vill du att vi ska göra åt det?

• Amazina
    vt1 skrev 2011-06-17 16:09:03 följande:
    Varför frågade du inte på plats istället för att böla ut på nätet? Vad vill du att vi ska göra åt det?
    Oj, vaknat på fel sida??
  • vt1
    Amazina skrev 2011-06-17 16:11:00 följande:
    Oj, vaknat på fel sida??
    Nej, hurså? Man får väl ha en åsikt?
  • Pia och Elna

Jag hade verkligen inte velat att min 1,5 åring hade lekt med vatten och blivit dyngsuyr vilken puckat utformad lekplats.

• viseversa
    Pia och Elna skrev 2011-06-17 16:27:34 följande:
    Jag hade verkligen inte velat att min 1,5 åring hade lekt med vatten och blivit dyngsuyr vilken puckat utformad lekplats.
    japp så är det även på lekparken i vasaparken. jag avskyr det så mina ungar liksom dras till vattnet och jag brukar inte ha två ombytem med mig i väskan. 
  • Indian29

jag berättar lite om vad man sett...

oså finns det en del föräldrar som står och bara ser på medan barnet gör tokigheter...
    en gång när jag var  ute och åt på en hamburgerestrang 
    ...satt ute på ute delen av retsrangen...och max 5 steg bort så fanns det lek ställnig ja ni rusch kanna mm
    .....gissa va barnet gör jo han kastar massor av sand mot där jag och ytterligare fler gäster sitter och äter...
    och jag gör allt för att hålla fast mitt goda humör trots att  jag har fått min mat förstörd ....de kom sand i maten.
      och väntar på¨föräldrar ska agera....men inget händer...så jag lämmnar och går hem

• Pia och Elna
    viseversa skrev 2011-06-17 16:32:16 följande:
    japp så är det även på lekparken i vasaparken. jag avskyr det så mina ungar liksom dras till vattnet och jag brukar inte ha två ombytem med mig i väskan. 
    Ja och regnkläder hjälper föga när barnen kan hälla vatten fritt det hamnar alltid innanför på något sätt så har man ett kallt barn inom kort. Jag hade också burit bort barnet och försökt få det att leka med annat.
Svar på tråden Hon slog barnet på rumpan på lekplatsen.