• Anonym (ont)

Ont vid sex veckan innan mens

Undrar om det är nån mer än jag som får såhär.. Veckan innan jag ska ha mens så får jag jätteont efter sex.. Känns som en stark mensvärk i magen och korsryggen, som kan sitta i mellan 5 min och ett par timmar.
    Ofta gör det så ont att jag får ligga och bara försöka andas igenom smärtan.. Verkar inte spela nån roll heller om jag får orgasm eller inte, verkar vara penetreringen som gör det..
    Får ofta ont vid sex när han stöter emot livmodertappen, men inte såhär..

Kan det  vara normalt att få såhär..?

• Svar på tråden Ont vid sex veckan innan mens
  • Anonym

Men säg åt honom att ta det lugnt så att han inte stöter emot livmodertappen då. Funkar inte det kanske ni ska avstå från penetrering och hålla på med annat sex veckan före mens. Eller så går du till en gynekolog och kollar upp det. Inget jag känner igen iaf.

• Anonym

Inget jag känner igen heller. Förstår inte varför det skulle göra ondare just den veckan. Men nej, det verkar konstigt. MIn gubbe kommer också åt livmodertappen hela tiden då hans penis är rätt, ja stor. Men ont ska det ju inte göra ändå. 

• Uddabus

För att livmodertappen ändrar sitt läge vid mens o ägglossning...

• Uddabus

Jag brukar oxå känna av det... Alltså inte så ont som ts men absolut skillnad vid sex

• Anonym

Ja klart det är skillnad men det ska ju inte göra ont ändå, väl?

• FruLindell

Jag känner igen detta! Det är likadant för mig. 

Jag vet inte vad det beror på heller, tyvärr. Jag har genomgått infertilitetsutredning och ska nu göra IVF, så hade det varit något fel "där nere" borde de upptäckt det, tycker jag. Iofs sa jag aldrig något om just detta... Säg till om du får fram vad det kan bero på! 

• Anonym (ont)

Tack för svar.. ja det är jättekonstigt.. ingen aning om vad det beror på.. :/

#1: Ja det gör jag ju absolut, och då ändrar vi ställning eller tar det lugnare. Det är ju när han kommer långt in och hårt..

#6: Hade det varit nåt konstigt hade de väl sett det som du säger.. Kan det bara vara så att man kan vara extra känslig innan mens..? Men det låter konstigt det med..hmm..

• Madick

Precis vad jag skulle gå in och fråga. Har inte kopplat det till just före mens, men idag blev det och JÄKLARS vad ont det gör, långt upp i magen, som från magsäcken ner till naveln ungefär. Hysteriskt ont som om nån kör runt en kniv. Kommer bara om han råkat komma åt livmodertappen för hårt (? det funkar ju andra gånger).

Jag har spiral om det kan göra någon skillnad.

• Neko

Det gör ont för mej med om han sticker in för långt, annars är det okej. Men det gör som sagt ont vid vissa djupa ställningar som inte gör ont vid andra tidpunkter...

• modesty74

Spontant säger jag att du kanske har endometrios. Googla på det och se om du känner igen dig. Kan göra jätteont vid sex, speciellt veckan innan mens. Syns inte alltid vid ultraljud utan vid titthålsoperation.

• modesty74

Fru Lindell: Endometrios kan ge nedsatt fertilitet också, har läkarna utrett dig med titthålskirurgi?

• Anonym (Samma här)

Jag har också så... Jag måste undvika att få orgasm dagarna innan mensen för om jag får orgasm så blir det som jättekraftig mensvärk, som ibland känns nästan outhärdlig några minuter senare. Jag brukar onanera själv eftersom min och pojkvännens sexliv inte är något vidare, men om jag gör det innan mens så får jag alltså denna kraftiga smärta. Det känns som mensverk fast starkare, i nedre delen av magen och ryggslutet. Jag brukar få lägga mig i fosterställning ibland när det inträffar. Inte kul!

Gjorde gynundersökning förra året och då sa sköterskan att jag ser fullt normal ut. Jag frågade om jag kanske kund eha endometrios men då sa läkaren till mig att då skulle jag ha mycket kraftigare värk annars också och det skulle göra ont när hon tryckte på magen, vilket det inte gjorde. Men kanske att man är i ett tidigt stadie och den inte är så utbredd än? Får i vilket fall alltid akta mig dagarna innan mens, men sen så fort den kommer så slutar värken vid orgasm...

• FruLindell

modesty74: De har inte gjort titthålskirurgi på mig. Jag har läst lite om endometrios nu och det verkar kunna stämma överens med mina symptom... Jag får nog kolla upp det, är dock livrädd att mitt IVF-försök skulle avbrytas eller skjutas upp om en sjukdom plötsligt dyker upp i min journal!

Svar på tråden Ont vid sex veckan innan mens