• Fembarnsmorsan

Post till tidigare hyresgäst som flyttade för över ett år sen, hur göra?

Jag har fått post från tidigare hyresgästen där vi nu bor. Det är nästan 1½! år se de flyttade. Det har kommit inkasso(i deras sons namn) och ett tjoct brev från försäkringskassan.

De finns inte på hitta.se eller eniro.se eller på facebook. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Post till tidigare hyresgäst som flyttade för över ett år sen, hur göra?
  • Frontline

Lämna in till ett postkontor och låta dom sköta det...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Queenie70

Själv skulle jag kasta.....

• YokohamaNr2

Jag får det också och ser det inte viktigt ut kastar jag det annars skriver jag utanpå kuvertet - åter till avsändaren - Adressaten har flyttat eller något och lägger tillbaka det på lådan. Det är ju deras problem, träffar du din brevbärare nån gång kan du ge det direkt till denne att ta tillbaka

• Moniqe1979

kryssa över adressen skriv under, motagaren finns inte längre på adressen och stoppa i närmsta gula brevlåda så fixar posten resten.

(postanställd)

• Fembarnsmorsan

Tycker det är taskigt att kasta när det är inkasso i sonens som är 15 år, namn o försäkringskassan

• bomull

Kryssa över adressen och skriv åter avsändaren. Lägg sen i en postlåda.

• Ramborg

Japp. Kryssa över adressen och skriv Flyttat eller nåt sånt, lägg på närmsta brevlåda.

• Nenne 71

Kryssa över och skriv adressaten okänd och postat. Alternativt ring försäkringskassan och säg att de inte bor kvar

Svar på tråden Post till tidigare hyresgäst som flyttade för över ett år sen, hur göra?