• Anonym (Undrar)

Bli vänner igen efter man blivit sårad.

Hellu!
    Jag hittade en vän förra sommaren. En vän som jag verkligen gillade att ha som vän. Hon va upptagen och jag såg henne bara som en vän. Sen helt plötsligt så vart hon singel i slutet av sommaren och började visa intresse för mig. Till slut så vart det "vi" men det varade bara några månader. Hon kom på att det hade gått för fort fram efter hennes förra långa förhållande och att hon behövde tid för sig själv och vara singel.
    Under tiden vi va ihop så va hon otrogen två gånger med killar från krogen.

Den här tjejen har sårat mig otroligt mycket men jag är så trött på att gå omkring och vara bitter på henne. Det har ju trots allt gått ca 6 månader sen jag sist umgicks med henne. Jag vill absolut inte ha tillbaka henne och det skulle i vilket fall inte gå eftersom hon har en ny. Men på något vis känns det som om vi skulle kunna träffas och umgås som vänner och jag kommer över min bitterhet så skulle mitt liv bli så mycket enklare. Vi har en gemensam vän som står oss båda nära och det är jobbigt att alltid behöva tacka nej till inbjudningar till fester eller andra evenemang bara för att "hon" är där. Jag tror nog att jag har kommit över henne förutom just det att det känns förjävligt att vän och flickvän kan såra en så som hon gjorde.

Jag har för övrigt inga problem med att träffa tjejer. Både ute och från internet men det har slagit fel på de tjejer jag träffat. Några blev intresserade av mig men jag inte av dom eller tvärtom.

Men samtidigt är jag väldigt rädd för att få tillbaka känslorna om jag börjar umgås med henne eller att jag blir svartsjuk för att hon har en ny kille.
    Vad tycker ni? Är det värt att ge en chans och se om det fungerar.. Man behöver ju inte fortsätta om det känns fel.

• Svar på tråden Bli vänner igen efter man blivit sårad.
  • stjärn fall

Det bästa vore om du pratade med henne och förklarar att du saknar henne som enbart vän. Samtidigt få lite koll på hur hon känner inför att ni kanske ska ta upp vänskapen igen.
    Komunikation är faktiskt det bästa dragvapnet i alla lägen.
    Jag önskar dig en trevlig helg. 

• Anonym

Om du känner att du vill så ja då är det värt det. Ni behöver ju inte heller bli bästisar och förtroliga och umgås på tu man hand bara ni, men så att ni kan vistas på samma fester och med samma vänner utan att det ska vara konstigt. Om du är över henne så kan det säkert tom undrlätta att hon är upptagen då det lättare kan göras klart redan innan att det är ren vänskap på neutral nivå som du är ute efter. Känner du att det inte fungerar sedan så är det bara att dra ner på kontakten.

• Anonym (Undrar)

Grejen är den att det är jag som har sagt upp kontakten med henne fast samtidigt frågade jag henne om hon skulle kunna vara vän med mig i framtiden när alla känslor lugnat ner sig. Det svarade hon ja på.

Vi har inte haft kontakt på över 5 månader, inte träffats på 6. Jag trodde ärligt talat att hon både glömt mig och tagit bort mitt nummer men idag när jag va på väg från jobbet så såg jag henne och hon såg mig. Hon log mot mig och jag försökte skynda mig iväg (hon åkte bil å jag cyklade i olika riktningar). Några minuter senare fick jag ett sms från ett nummer som såg bekant ut men som inte va inlagt på min mobil.. jodå.. visst va det från henne. Det stog inget i smset förutom en smiley.

Det känns ändå så jävla meningslöst att jag ska gå runt och vara bitter när jag ändå känner att mina känslor för henne är över och att jag lika bra kan acceptera att hon kommer finnas runt mitt liv ändå vare sig jag vill det eller inte (p.g.a. våran gemensamma vän). Vi va ju trots allt bra vänner innan all skit hände, innan det blev vi.

• Anonym (Undrar)

Är det någon som kan komma med bra erfarenheter efter något liknande? Lika bra att höra dåliga också.

• stjärn fall

Nej inte mer än att jag beundrar sitt beslut över att inte vara bitter. Det tär bara på dig själv och är helt onödigt. Så jag tycker du är på rätt väg Blir ni vänner igen och det inte funkar så har du ju iaf provat o slipper fundera på det. Följ ditt hjärta. Prata med henne.

Svar på tråden Bli vänner igen efter man blivit sårad.