Ni som aldrig släpper någon in på själen...
En fråga till alla er som aldrig låternågon få veta riktigt vad du tänker och mao aldrig riktigt släpper någon in på själen.
Hur känns det att vara sådan, finns det några för resp nackdelar?
En fråga till alla er som aldrig låternågon få veta riktigt vad du tänker och mao aldrig riktigt släpper någon in på själen.
Hur känns det att vara sådan, finns det några för resp nackdelar?
Vet inte, jag bara är sån
Jag är också sån. Jag tror att det är sunt att ha nåt man aldrig blottar för nån. Skulle man berätta allt skulle man ju prata hela tiden.
Alla människor har en del som är privat och som ingen annan har tillgång till,. En del har större del och andra en mindre del.
För min del finns det ingen självändamål med att släppa vem som helst nära inpå "själen" och jag trivs med att ha en privat del som ingen vet om. Den som kommer mig närmast är maken, det är inte många hemligheter jag har för honom (men de finns!). Sedan har jag många vänner som var och en har några pusselbitar - liksom jag har pusselbitar av dem.
Att vara totalt transparent ser jag inga fördelar med faktiskt, inte heller med att vara totalt inbunden och otillgänglig.
Jag släpper inte gärna folk inpå livet för jag har svårt att lita på folk. Om man blottar sitt innersta blir man så lätt sårbar och det är det jag vill undvika.
Jag säger sällan hur jag tänker, tror det beror på att nästan aldrig låter mig själv känna efter. Jag bråkar aldrig med nån men ser mig inte som mesig egentligen. Jag bara tiger och glömmer...
Fördelen är väl kanskeatt det inte är så lätt att såra mig, nackdelen att jag känner mig väldigt ensam tidvis...
Har inget behov av att ha någon inpå själen. Nu lever jag en man som är likadan, vi känner varandra ändå. Om folk försöker krypa för nära inpå mig, så skärmar jag mig ännu mer.
Jag tycker beskriven som vid Johari-fönstret säger massor http://www.psykologiguiden.se/www/pages/?Lookup=joharif%F6nstret
Det öppna jaget hos mig är väldigt öppet, det bjuder jag gärna på och delar med mig, men det dolda jaget behåller jag för mig själv och det är större än vad folk som känner mig lagom mycket anar.