• Anonym (ledsen)

prickar på snoppen

Nu börjar jag att få panik. Fick bebis för 3 mån sen och mår efter omständigheterna bra. Men nu har det hänt något annat. Jo när jag och min man har sex så får han ont i snoppen och svider, även små vita prickar på toppen av snoppen. Vad fasen är det???Jag har då bannemig inte varit otrogen det var det första som slog mig att han hade en könssjukdom som han gett mig.. Så när vi ska ha sex nu så får han använda kondom för att inte få ont. VAD ÄR DETTA???Tål han inte mig eller???
    Snälla någon som vet?? Kramar

• Svar på tråden prickar på snoppen
  • Anonym (?)

Låter som svamp eller nån könssjukdom. Beställ tid till urolog eller läkare tycker jag.

• Anonym

Kan det vara svampinfektion?? det är väldigt smittsamt. Du kan ha det och då får din man det och kan bära det länge även utan symptom och sedan smitta dig tillbaka osv. Det kan yttra sig som vita prickar.
    Köp pevaryl eller dactacort mot svmap på apoteket och prova att smörja på.
    Kontakta annars läkare, det är det allra bästa
    Lycka till och grattis till bebisen!

• Tvillingfarsa

Vita prickar, brukar väl oftast bara vara talgkörtlar eller vad dom heter. Skulle tro att det är nåt annat som gör att han får ont.

• Anonym (?)

Har du själv haft svamp? Isåfall måste båda behandlas mot den annars blir man inte kvitt svampen. Då min man hade svamp så sa han att det sved i samband med sex.

• Tvillingfarsa

ok, jag kanske bara ska va tyst.

• Skusan

Svamp kan svida som tusan på en karl just efter sex, och det kan bli som små små sprickor längs kanten av ollonet. Så prova först med vanlig Pevarylsalva, och behandla er båda två. Om det inte försvinner kontakta läkare.

• Anonym (Kanske?)

Min karl fick också såna och de gick över. Kan nog vara som Tvillingfarsa skriver - talgkörtlarna också. Svedan kan väl komma av att det är mycket torrare och mer friktion efter förlossningen. För mig var det inte skönt förrän jag slutade amma efter 9 månader...

Men, kolla upp svamp - det kan ju vara det med!

• Anonym (??)

Känner igen symptomen förutom att prickarna är röda istället (?!?!) De kommer och går, farligt? Värmeutslag?

Svar på tråden prickar på snoppen