• Anonym

Hur fungerar en utskriven check?

En jättedum fråga som jag säkert är ensam om att inte veta svaret på, därför vänder jag mig till er FL-experter

Jag fick häromdagen en check på 1000 kr som är utskriven till mig personligen via Handelsbanken.

Nu undrar jag hur man gör med denna? Jag är såpass ung och har aldrig ägt ett checkhäfte

Kan jag gå till vilken bank som helst och få ut kontanter? (kostnadsfritt?)
    Kan jag gå till Handelsbanken och få dem till mitt konto på Länsförsäkringar? (kostnadsfritt?)
    Kan jag ta med checken till typ ICA och använda den som betalning typ som ett presentkort?

Jag vill bara veta hur jag smidigast kan göra och helst kostnadsfritt.

• Svar på tråden Hur fungerar en utskriven check?
  • Lena

du får antingen använda den och betala med eller gå till din bank och få den insatt på ditt konto kostnadsfritt.

• Anonym
    Lena skrev 2011-06-17 22:08:35 följande:
    du får antingen använda den och betala med eller gå till din bank och få den insatt på ditt konto kostnadsfritt.
    ok, så jag kan gå till Ica och ha den som betalning då?
  • Anonym (123)
    Anonym skrev 2011-06-17 22:10:26 följande:
    ok, så jag kan gå till Ica och ha den som betalning då?
    Jag jobbar i en ICAbutik, där tar vi inte emot checkar iaf.
  • Anonym
    Anonym (123) skrev 2011-06-17 22:56:43 följande:
    Jag jobbar i en ICAbutik, där tar vi inte emot checkar iaf.
    okej..

då är alltså enda alternativet att gå till min egen bank för att kostnadsfritt få pengarna kontant/på kontot?
  • Anonym (123)
    Anonym skrev 2011-06-17 23:00:19 följande:
    okej..

då är alltså enda alternativet att gå till min egen bank för att kostnadsfritt få pengarna kontant/på kontot?
    Ingen aning, jag vet bara att vi inte accepterar checkar som betalmedel på mitt jobb.
    Men du borde ju kunna ringa till din bank och fråga? Eller googla lite? :)
Svar på tråden Hur fungerar en utskriven check?