Naglarna kan ju avslöja mycket sägs det?
Någon som har koll på varför man får ränder på naglarna?
Någon som har koll på varför man får ränder på naglarna?
det e väll att man saknar nån vitamin. kommer inte på vilken
Någon mer som vet varför man får sådana naglar?
Vita prickar typ? Eller menar du att naglarna är typ lite räfflade eller vad man ska säga?
Är de vita prickar så e de zink brist
Får jag ställa en annan nagelfråga då kanske? Passa på när det finns en "nagel-tråd" Jag har som en massa små gropar på mina naglar. Som att någon har naggat med en väldigt liten gaffel typ. Vad kan det bero på?
Jag undrar också angående räfflade naglar. Jag har sett tendenser på detta och har fått för mig att det är ett ålderstecken.
De flesta har naglar som är lite räfflade utan att det ska vara något fel.
Hej! Jag jobbar dagligen med naglar. Att man har räfflade naglar beror oftast på att de är torra. Prova att smörja med nagelolja varje kväll innan du går och lägger dig och ha handskar på dig när du diskar och städar eller gör annat med kemikalier i. Man kan också ha randiga naglar i sig själv utan att det är nått fel, men är det räfflor så beror det nog på att de är torra! Man kan fila lite på dem på ytan men ofta blir det bara skörare och bättre för stunden! Så att olja är det bästa men tänk på att komma ihåg att olja varje dag och att det krävs lite tålamod! Vita prickar på naglarna beror oftast inte heller på brist på nått utan att man stöter naglarna och då uppstår dessa, vissa får dem lättare än andra! Man kan även få sånna vita fläckar när man haft feber eller en infektion. Lycka till!