Möss i huset! Vad sjutton kan jag göra?
Jag såg precis två möss springa omkring här hemma. Jag har panik, vad sjutton skall jag göra?
Jag såg precis två möss springa omkring här hemma. Jag har panik, vad sjutton skall jag göra?
Men lite pepp, kom igen
Jag VET att de är söta och ofarliga men jag VÅGAR inte lyfta på överkastet eftersom jag inte vill få en otrevlig överaskning, så jag kan inte lägga mig förrän mannen kommer hem och det kan vara hur sent som helst
skaffa katt? :P
Jag som hade hoppats på någon typ av "men det är inget att oroa sig över" eller något hemligt trick hur man blir av med dem
Sätt ut fällor laddade med nutella eller nougat. Köp in elektronisk musskrämma. Låna en katt för en period. Mössens fertilitet sjunker med 70% bara av lukten av en katt.
Paketera in maten, låt inget ligga framme. Kontrollera ingångar av rör, ledningar och liknande och täta igen. Möss behöver inte många cm öppning för att komma in. Kom ihåg att om du ser 1 så finns det minst 10 ggr fler i närheten.
RIng Försäkringsbolaget för att få kontakt med Anticimex eller liknande.
Lät. Fånga dom och gör en god midda. Tadda!
Undvik gift, eftersom en död mus luktar... och har du otur så ligger musen på ett ställe där du inte når den. Råttfällor är väl det bästa, även om det är lite otäckt (enl mig) att tömma dem.
Vet att vi hade möss inomhus när jag bodde hemma, och de hade tagit sig in via små hål i huset. Pappa satte fast finmaskigt nät överallt, och så hade vi fällor.
Å som Nattviolen skrev, kontakta Anticimex.
Hyr du eller äger du ditt boende? Om du hyr, kontakta hyresvärden snarast.
Lycka till
Bor du på nedersta plan? En kompis hade samma problem, men bara de som bodde på nedersta plan fick in möss. Så isf, flytta upp :)