Hur länge brukar stygnen sitta kvar efter förlossningen?
Jag blev sydd efter förlossningen(15 nov)...har mina stygn kvar än...
så jag undrar om det är någon som vet hur länge dom brukar sitta kvar???
Börjar bli lite drygt att ha dom där nu!
Jag blev sydd efter förlossningen(15 nov)...har mina stygn kvar än...
så jag undrar om det är någon som vet hur länge dom brukar sitta kvar???
Börjar bli lite drygt att ha dom där nu!
Kom inte riktigt ihåg men upp till tre veckor i allafall. men det kanske var längre man glömmer så snabbt. Har Lukas 7 mån.
Men jag blir lite avis på att du har en sådan färsking, var rädd om han el hon i dessa tider nu när RS virus går.
Grattis och lycka till!
Jag fick höra ca 4 veckor, men sedan varierar det väl. För mig tog det ungefär så lång tid, kanske lite längre. Att de inte är borta inom en månad är nog helt normalt, (herre gud nu låter jag som någon himla rådgivare).
Jag fick gå till MVC och plocka bort mina. Annars tror jag att de bara tar någon vecka för stygnen att lossna. Ring MVC och prata med dem.
Oj, mina satt nog i ca 6-7v, och det var inte onormalt enligt mvc.
Jag fick gå till MVC för att ta bort 3 stycken, resten ville hon inte ta bort för hon sa att dom höll på att lossna själv (då hade det gått 4 veckor). Riktigt så lossnade dom 2 som var på väg. Har dock en kvar nu (utvändigt) som inte ser ut att lossna, så jag får vänta till återbesöket den 9 januari (födde 1 november).
Mina var också kvar rätt länge, ca 8-9 v skulle jag tro. Upp till tre månader är tydligen inget konstigt enl bm. Hoppas de försvinner för dig snart!!
Men hur ser man när de lossnar då? Jag har tre stygn invändigt..
Vill också veta hur man ser att de är kvar!! Kan man ha sex medans de sitter där??
Äsch, var lite snabb hade en följdfråga!! Lova att inte skratta nu, men de kan inte riva sönder kondomen om de är kvar! Jösses vad dum jag känner mig nu, men jag vet ju inte!!
Bara att fråga, annars får an ju inget veta!
Mina stugn stt kvar upp ttill två mån ca. Man ser när stygnen lossar. Brukar vara små trådar som komemr på pappret då man torkar sig efter toabesöket. Trodde jag hade springmask då men det var stygnen som lossnade.
Jag hade sex när stygnen finns kvar.men skulle vänta med sex till du har vart på efterkoll hos BM Skulle jag gjort. Var inte såå skönt att ha sex då.
Min barnmorska tog bort mina stygn ( eller iaf knutarna) efter tre veckor, eftersom dom gjorde ONT!!!
hon sa att efter tre veckor så gör dom ingen nytta längre... men en knut ramlade av nån vecka efter förlossningen..
Vilken berfrielse efter att hon tog bort dom hihiihihi... fast de flesta brukar väll inte käna av stygnen eller knutarna, eller???
Jag känner inget och har inte märkt nått i pappret heller!! Men man visste inte säkert för det!! Jag vill ju kunna ha sex snart igen! Saknar närheten!! Men man får väl vänta lite då!!
Jag kände inte heller mina stygn men jag väntade med att ha sex tills jag hade varit på eferkollen... då var stygnen borta... märkte inte ens att dom försvunnit!
Första stygnet lossnade efter 5 dagar, men jag har fortfarande 3 st kvar och det är 16 dagar sen jag födde Ella. Till mig sa de att det är normalt att tappa dem efter ca 14 dagar men det kan också gå längre. Har man besvär av dem så kan man gå till MVC och ta bort dem som några redan skrivit ovan. Mig stör de inte så mkt då har det varit värre med svullnaden och de blåmärken (!) jag haft. Äntligen börjar man repa sig ordentligt...