Gwempa skrev 2011-06-18 08:11:01 följande:
Jag skulle nog få fnatt. 1-2 veckor åt gången räcker, annars skulle jag be dem hyra en närbelägen sommarstuga tex.
Frun ville att vi alla skulle trängas ihop i en stuga i Spanien, när svärfar plötsligt skulle ha semester nu och åka med, jag kom på som tur var att personalen inte skulle tillåta det och ville hyra något intill också. Det fick jag inte och fick leta efter något större i sista minuten, som inte blev nöjaktigt för henne att bo i på annat ställe, så vi fick stanna hemma.
Här tar dom liksom över och skiter i mig för det mesta så jag får mera fritid, de med diverse små lögner så de slipper översätta och diskutera. Några planer för idag sa jag för en timma sedan, nej sa hon och nyss satte dom sig i bilen utan att säga något. Då gick jag ner och frågad, jag ska på träning och dom ska till parken fick jag veta, inget oplanerat. Dom lever sit liv och sedan får jag ta över när dom kommer hem. Jätteskönt om dom frågar mig först.
Mindre jobb för mig men dom stressar henne märker jag med allt babblande. Och det är som barn som ska läras om våra rutiner varje gång. Skönast att svärfar går med ett barn till fritids så får jag sova. Annars har vi det ganska bra själva när barnen är mätta och nöjda.