Kanariaöarna i januari/februari
Vilken kanarieö är solsäkrast i januari/februari? Är det någon särskild ort man ska satsa på?
Min man och jag tänker åka med vår 1-åring till vintern.
Vilken kanarieö är solsäkrast i januari/februari? Är det någon särskild ort man ska satsa på?
Min man och jag tänker åka med vår 1-åring till vintern.
Puerto Rico lär väl vara solsäkrast. Jag har inte varit dit själv, men svåger + fru åker dit i början av januari varje år och jag antar att dom inte skulle göra det om det är kallt och dåligt väder.
Vi var på Cran canaria i februari, och vädret vär jättebra, alldeles lagom varmt för en ettåring. Kyligt på kväll och morgon, endel bebisar hade tunna mössor då, men dagarna var härliga. Se bara till att ni har en uppvärmd pool om ni vill bada.
Fler med erfarenhet av Kanarieöarna i januari/februari?
Vi är inte ute efter någon tropisk hetta direkt, då hade vi letat efter resmål längre bort. Det gör inget om det är lite svalare, men vi vill gärna att det ska vara hyfsat ljust och soligt.
Alla tips på ö och ort mottages tacksamt, gärna med någon kommentar om varför/varför inte man ska åka dit i januari/februari.
Vi var på Teneriffa i år, åkte den 31 januari och var borta i en vecka. Vi hade sol varje dag hela veckan, det var inte ens mulet någon dag. Det var alldeles lagom varmt. Enda nackdelen var att det var jättekallt i poolen på hotellet, vi bodde på ett hotell som inte hade uppvärmd pool. Det var ett misstag såhär i efterhand. Vi bodde på södra sidan, i Playa de Fañabe. Rekommenderar att åka dit med en liten, vår son var 18 månader när vi åkte. Folket på ön är jättetrevliga och älskar barn, sonen fick massor med uppmärksamhet av alla :)
Puffar då jag också planerar en trip till Kanarieöarna i januari. Tips på bra hotell för småbarn (under 7) tas tacksamt emot.
När sonen var 6 månder var vi i San Augustin i två veckor och när han var 1,5 år var vi i Amadores. Vi har alltid åkt i januari och nu har vi bokat en resa till teneriffa nu i januari.
Vi var jättenöjda med båda orterna på gran canaria. Vädret var likvärdigt på båda ställena, som svensk sommar. Jag skulle gärna åka tillbaka till Amadores och dess underbara strand, men orten var inte särskilt spännande, fast vi som har småbarn var ju ändå inte ute efter hålligång. Men det fanns en hel del bra restauranger längs med strandpromenaden och det var heller inte så långt till Puerto Rico om man ville uppleva mer liv och rörelse.
Som sagt var, uppvärmd pool är ett måste! I San augustin badade vi i havet en gång tror jag. Men det berodde nog mer på att det vara smidigare att vara vid poolen med våra 6-månaders killar. I Amadores badade vi i havet varje dag och bara några gånger i poolen, men det berodde på att när killarna var 1,5 år var det betydligt smidigare att vara vid havet än vid poolen.
Hej!
Jag skulle rekomendera att åka i nov, dec om man vill ha en solsäker vecka !
Har varit på Gran Canaria i Januari och det var bara tre soldagar( 20-23 gr)på en vecka,det blåste mycket också.
Solen gick i moln typ kl fyra på eftermiddagen.
Har vänner som har råkat ut för samma väder
Vi bodde på Vings Sunwing resort,kanon hotell .