• Mariajac

Vill ha tips på bra dockor!

Min dotter, snart sex år, har egentligen slutat leka med babydockor (det är Barbie och Bratz som gäller nu! ), men eftersom hon ska få en lillebror i januari har hon blivit docktokig igen! Och jag behöver tips!

Vi pratar mycket om hur man tar hand om bebisar och så, att de skriker, dricker välling och att man måste byta blöjor... ja allt det där - och hon har mest tagit fasta på att de ska bada i badbalja. Problemet är att alla hennes tidigare dockor har mjuk kropp (alltså med hårt huvud, armar och ben) och en sån docka kan man ju knappast bada! Nu undrar jag om det finns någon docka som har dessa funktioner (som att de kan jollra och röra
    på sig), som man dessutom kan bada? Eller sitter batterierna i ryggen på alla dockor?

Några ideér? Snälla hjälp!

• Svar på tråden Vill ha tips på bra dockor!
  • kela81

babyborn går väll att bada? Den kan i allafall äta och kissa/bajsa, och har massor av tillbehör som vagn, sulky, säng, bilstol m.m m.m
    MIn 6 åriga syster har en sån, och jag tror att hon badar den

• Mariajac

Kela81 - De tillbehör du skickade länkar till, hör inte till BabyBorn dockan som din syster har och därför undrar jag om BabyBorn verkligen funkar...

Vet att det är en väldigt populär docka för övrigt, men är de verkligen vattentäta? vet nån var batterierna sitter? Jag såg att de stod att de kunde bada, men betyder det att de kan bada "på riktigt" (står ju även att den kan äta gröt och det är ju inte på riktigt ... tror jag )

• kela81

Mariajac..jo.gröten äter de på "riktigt", man häller ner det i munnen på dockan och efter ett tag så kommer det ut i blöjan...så innuti är de i allafall vattentäta (har själv tvingats sitta och mata dockan under sträng övervakning av syrran)

• Yuna

Köp en BabyBorn. Den har inga batterier. De nya kan bada och förutom det kissa, äta gröt m.m. De är ganska dyra men har stort lekvärde. Min sexåring har haft den sedan hon var 3-4 år och leker fortfarande med den.

• kela81

Yuna...vet du vad det är som får dom att låta då? Om de inte har batterier?

Håller med om att de har stort lekvärde, syster har haft sin i 2 år och det är bara den som gäller...fich tillochmed åka barnstol ner till kanarieöarna

• Yuna

Nej jag vet faktiskt inte vad det är som får den att låta. Man klämmer den på armen så låter den, det är det enda sättet den låter på. Antar att det sitter något inne i armen.

• tvillingmor

NEW BABY BORN har dessa unktioner och de finns i alla möjliga utföranden.
    Finn hos BR och Toys R US

Svar på tråden Vill ha tips på bra dockor!