6 månaders bebis sömnrutiner, hjälp!!
Hej!
Jag behöver all hjälp jag kan få, så snälla dela med er av era erfarenheter och tips!!
Jag har en son på 6 månader som fram till 3,5 månader sov hela nätterna (somnade 18.30 till 05, åt och sov till 07). Helt plötsligt förändrades allt och nu är hans sömn så rubbad. Han har hittils somnat vid 18.30-19.00, vaknar flera gånger på natten, äter ca 2 ggr och vaknar vanligast kl 05 (idag kl 04)!! I och med detta är han jätte trött under dagarna, sover med 2 timmars mellanrum fortfarande! Jag har testat att ta bort middagsvilan med det hr inte gett resultat, jag ger välling till natten och visst, han äter mindre under natten men vaknar lika tidigt. Jag ska idag testa att lägga honom senare, frågan är bara om han ska sova middag? Just nu sover han, ska han sova igen vid ca 17-18 sen lägga sig vid ca 20? Hur gör ni? Hur mycket sover/sov era? Just ja, de gånger han sover på dagarna sover han bara ca 30 min åt gången, så inga långa pass heller.. Usch, jag är så förvirrad, splittrad och vet inte vart jag ska ta vägen! Mår skit dåligt i det här!! Så snälla, hur gör ni med sömen? Hur sover era? när somnar de för natten? när vaknar det?