• MochN

tackkort?

jag och några arbetskamrater satt och diskutera dop för några dagar sen på jobbet!
    och jag frågade om dom skickade ut tackkort till alla sina gäster efter dopet...och alla svarade nej, jag måste erkänna att jag blev lite paff för jag trodde att mann gjorde så, man skickar ju tackkort efter att man har gift sig.

jag har altid hört av att om blivit inbjuden till något med skriftlig inbjudan också alltid bör tacka för skriftligen men det kanske bara är just menat till bröllop.

Nu till min fråga!
    hur gjorde ni efter att ni hade döpt erat barn, skickade ni då tackkort??

• Svar på tråden tackkort?
  • Kazeer

Ja, vi skickade ett tackkort efter dopet. Det var ett foto, som tagits på dopdagen, med en liten text.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Selma1966

Vi har visserligen inte döpt vår son (han döptes i hemlandet innan adoptionen) men jag hade helt klart valt tackkort. Mest för att det är trevligt att få själv när man varit på dop. Mina vänner har alla skickat tackkort vid barnens dop. Jag skulle nog inte ta illa upp om de inte gjort det men blev glad när jag fick det ändå Tror det är lite av en generationsfråga också...

• flingansnö

klart att man skickar tackkort!! Vi skickade tackort först till de som vi fick ngt av i samband med födseln, och sedan efter dopet också!

• Dixie

Ja - vi skickade tackkort från dopet och även till alla som uppvaktade när barnet föddes. 

• Miss Cee

Nej regeln om tackkort gäller absolut även vid dop och annat och inte bara vid bröllop :)

Vi skickade tackkort till alla som uppvaktat vid dopet eller i samband med sonens födelse. Skickade också ett tackkort till prästen och till ägaren till kapellet som vi hade dopet i.

• Familjen L

Vi skickar tackkort, det gör vi även vid födelsedagar (typ 25, 30, 35 osc) likaså med bröllopet, tackkort därmed. När vi hade namngivelse för sonen så blev det takkort till alla som var med, dom kommer nog gästerna som var med få hem i lådan idag

Så svaret blir, ja, av en fin och ren artighet, samt en fin gest jämtemot alla vänner/gäster som kom till uppvaktningen så tycker jag att man ska skicka tackkort vid dop/namngivelse, bröllop och vid speciella födelsedagar

Emelinda 071218 och Birk 110221
  • MochN
    Familjen L skrev 2011-06-22 12:09:50 följande:
    Så svaret blir, ja, av en fin och ren artighet, samt en fin gest jämtemot alla vänner/gäster som kom till uppvaktningen så tycker jag att man ska skicka tackkort vid dop/namngivelse, bröllop och vid speciella födelsedagar
    jag håller med om att det är en fin gest och ett sätt att vissa sina gäster att man uppskattade att dom var med för att dela den speciella dagen!
  • LiJo10

Självklart skickar man tackkort!! Tycker att det är synd att så många inte verkar fatta det, man tackar naturligtvis när man fått en present!! Och att sätta ut en annons i tidningen och på så sätt tacka samtliga för presenter man fått är INTE ok! 

• Vintergatan

Vi skickade tack kort till alla som var på dopet eller på annat sätt lämnat present även om dom inte kunde komma på dopet. 

Svar på tråden tackkort?