• Habbi

Kliande utslag på magen efter förlossning.. bild!

Har fått utslag på magen.. började med att jag trodde det var mina bristningar som kliade men sen började plickar komma fram. Kliar som bara den!!! Har visat en sköterska på BVC detta men hon visste inte vad det kunde vara. Det är inte som eksem utan mer mer som prickar man känner med fingrarna och så är de röda.
    Har haft dem i lite mindre än 2 veckor.. jag ammar och fick dem några dagar efter förlossningen. Testade ha på hydrokortison salva igår men de har sen dess kliat lite mer.

Dålig bild men bättre än inget. Tungan ute

• Svar på tråden Kliande utslag på magen efter förlossning.. bild!
  • Amazina

Kan det ha varit från CTG-gelen eller proberna (de metallplattor man sätter på magen) eller något??

• Edalia

Men haha vad konstigt. jag fick samma när jag hade fött min son, tror det kom på tredje dan ungefär, men ingen kunde lista ut vad det berodde på. jag smörjde med indominsalva och bröstmjölk, lät huden andas mycket . vet inte om det hjälpte men det försvann iaf efter några veckor.

• smurfliza

Hade samma kring naveln efter förlossningen..Smörjde med 1%ig hydrokortison i några dagar sen var det puts väck.

• Amazina
    GrönaDruvan skrev 2011-06-18 22:00:28 följande:
    Ser ut som kontakteksem av når slag.... nickel tex
    Kontaktexem från CTGgelen eller proben gissar jag på! Vad annars på magen, liksom?? Kan inte komma på något...
  • Fridaa87

Man kan få så efter förlossning! Förlossningseksem.. jag har atopiskt eksem iofs som jag haft sen jag var liten men under första graviditeten så var jag helt fri från eksemen och hur fin som helst på kroppen men när sonen föddes slog det ut över hela kroppen! Men jag har hört att det finns dom som får sådär efter förlossningar.. vet dock inte vad man ska göra åt det.. testa ha på mildison lipid, det är en gul och vit tub, den hjälper bättre än det som heter hydrokortison

• Habbi

Fyfan, utslagen bara sprider sig och jag blir GALEN snart alltså.. ringde sjukvårdsupplysningen nyss och hon där tyckte jag skulle till en läkare. Lär väl gå till vårdcentralen imorgon då.

Kom på en sak, jag använde mig av epidural under förlossningen och av den kliade det som satan på benen. Kan de inte vara pga den jag fått utslag? Även fast de kom 3 dagar efter förlossningen?

• Miomys

Hej, gammal tråd men provar ändå, fick du något svar på detta? Har exakt likadana utslag som kom en dag efter förlossningen, på alla mina bristningar, även på ben och höfter. Tog epidural och lustgas. Kliar så det går hål på huden... Vet inte vad jag ska göra.. ????????????

• Lindavongerber

Miomys, puffar tråden lite. Har det gått över? Det hoppas jag verkligen efter så många månader!

Jag fick exakt likadant, 17 dagar sen förlossning nu och kliandet började när jag fått Spinal bedövningen. Kliade på smalbenen efter den och sen spridit sig över hela kroppen. Kliar så man blir tokig, varken läkare, barnmorskor eller barnsköterskor vet vad det är. Blev ordinerad 1-4 st Theralen tabletter och Hydrokortison kräm 1%. Provade det en vecka och det la sig en del, ammar så vill inte ta mer, sen har jag smörjt on mig med kallpressad cocosolja. Kliar fortfarande dock... :-/

Svar på tråden Kliande utslag på magen efter förlossning.. bild!