• glassen

Resväg till Kolmården?

Har sett att det finns fler som ska till Kolmården i sommar. Men jag har en liten boendefråga. Är lite sugen på hotell i Norrköping. Är det någon som bott där och åkt till Kolmården på morgonen? Hur är då vägen? Lång? Rak? Krokig? Min 2-åring är nämligen väldigt väldigt åksjuk, och det känns trist att hon ska behöva kräkas flera dagar i rad bara för vi väljer ett boende för långt från parken, så jag tar gärna emot era erfarenheter och gärna om någon bott bra nära parken också. Vi tänkte stanna minst 2 nätter, helst 3.

• Svar på tråden Resväg till Kolmården?
  • Lilla Hjärtat

Vi har inte bott långt ifrån parken; bara på vildmarkshotellet. Men jag har svårt att tänka mej att något slår det... de ligger ju precis vid och har ju en egen entre till parken där man kommer rakt på delfiner och sälarna, slipper köra på morgonen alls. (förutom den dagen man reser därifrån, då får man parkera på stora parkeringen)
    Sen har de en väldigt bra badavdelning, super när man är trött efter en dag till fots att kunna basta, leka och bubbla.
    Rummen är sisådär och maten dyr och dålig, men jag rekommenderar ändå hotellet
     just för det andra jag nämnde. Fördelarna överväger!

• LinneaEleonora

Jag bor i kolmården och man kan välja att åka motorvägen ut mot stockholm eller strandvägen som är mer krokig men vanligast är att man åker motorvägen och igenom krokek. Kolla på eniro och vägbeskrivning :)

• Vattenpussen

Vi har också boyy på vildmarkshotellet de två gånger vi varit där, två år i rad. VI har 2 barn som är 2 och 3 år gamla. Vi har trivs bra där och de har bra "underhållning" för barnen med stora lekrum, anstiktsmålning et c. Maten är visserligen dyr men alla i vårt sällskap (11 pers) tyckte att den var kanon! Stor buffé med allt möjligt och saker även barnen gillade, både pannkakor och annat. Kan verkligen rekomendera att bo där! :o)

• glassen

Jo, jag har kollat på Vildmarkshotellet. Verkar bara som de har paketpris med en övernattning. Har inte hittat prisuppgift vad det kostar om man lägger till fler nätter. Nån som vet? I Norrköping finns ju hotell med bra sommarpris så det är lite lockande även om vi egentligen allra helst vill hyra stuga.
    Låter bra att det är en stor väg. Då är det i alla fall möjligt att åka från Norrköping förstår jag.

• t0va

Jag bor i norrköping och åker till kolmården lite då och då, kör man motorvägen så är ju den rak och fin och sista biten går igenom ett mindre samhälle och efter det är det några backar upp och lite krokigt men det är en kort sträcka och 50väg om jag inte minns helt fel, brukar gå ännu långsammare på sommaren när alla ska åka samtidigt. 

Det går jättebra att åka in då kan man passa på att göra annat också när man är i stan. 

Här är karta på strandvägen, om man istället fortsätter på E4 och svänger av senare in till Krokek så blir det bara sista biten som går uppför och är lite krokigare men det är inte så det svänger mycket. 
    http://www.hitta.se/Route.aspx#6497126;1522073;Norrk%F6ping;;Norrk%F6ping;|6504919;1538335;Kolm%E5rdens%20Djurpark;;;KOLM%C5RDEN 

• Marsflickan78

Vi bodde på Vildmarkshotellet två nätter förra året och vi ringde dit för att få prisuppgift för två nätter så jag skulle rekommendera dig att ringa dit.

• glassen

Tack. Jo, ringa kan man ju alltid. Men nu har jag i alla fall bokat stuga så jag hoppas det blir bra. Vi ville ju stanna tre nätter så det här blev mer prisvärt också.

• Marsflickan78
    glassen skrev 2011-06-23 21:39:59 följande:
    Tack. Jo, ringa kan man ju alltid. Men nu har jag i alla fall bokat stuga så jag hoppas det blir bra. Vi ville ju stanna tre nätter så det här blev mer prisvärt också.
    Vad bra! Ni kommer ha det toppen på Kolmården
Svar på tråden Resväg till Kolmården?